Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبه مفصل بارتومئو با دیپورتیوو؛ بخش 1

© REUTERS / Albert GeaBarcelona's President Josep Maria Bartomeu
Barcelona's President Josep Maria Bartomeu - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
جوزپ بارتومئو رئیس سابق بارسلونا در مصاحبه مفصل با موندو دیپورتیوو چند راز مهم و کلیدی مربوط به دوران مدیریت‌اش را افشا کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ جوزپ ماریا بارتومئو رئیس سابق بارسلونا در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با نشریه موندو دیپورتیوو پس از استعفا از ریاست این باشگاه، به موضوعات دفاعی جدید از دوران اداره‌اش پرداخت.
این مصاحبه درباره مسائل مختلف از جمله مشکلات بزرگ مالی که همچنان باشگاه کاتالانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، پرداخته است.
آیا مدیریت شما فاجعه بار بود؟
بارتومئو: "نه، می‌فهمم که این جمله را به من گفته‌اند. کار جدی و مسئولانه ما در سال 2010 با 180 میلیون سود آغاز شد که لالیگا، یوفا و حسابرس‌ها آنرا تأیید می‌کنند. فوربس ما را به عنوان ارزشمندترین باشگاه جهان معرفی می‌کرد. این پروژه و نیز یک برنامه استراتژیک دیگر که به خصوص در 2015 تنظیم شده بود، خیلی دقیق بود. ما بسیاری از پروژه‌ها را به پایان آن رساندیم و هیئت‌مدیره‌ای بودیم که بیشترین فعالیت را داشتیم اما از مارچ 2020 و با توجه به همه‌گیری کرونا ما دچار مشکل شدیم و درآمدهای ما کمتر شد. از طرفی دیگر سردرگمی زیادی بین قرض‌های  خالص و ناخالص وجود داشت."
 
این بدهی‌ها به شما نسبت داده می‌شود. درست است؟
بارتومئو: "تا جون 2020 بله. ما در اکتوبر 2020 استعفا دادیم اما مسئولیت ما با بسته شدن حسابرسی، جون 2020 است. البته ما تا اکتوبر 2020 به مدیریت باشگاه احساس مسئولیت می‌کردیم."
این بدهی ها برای چیست؟
بارتومئو: "این‌ها مربوط به بدهی‌های بانکی و مسائل مربوط به دیگر قرضه‌های باشگاه است. پرداخت‌های ما اقساطی انجام می‌شد. قرض ناخالص باشگاه تا جون 2021 حدود 1350 میلیون یورو است اما برای مدیران و بانک‌ها این بدهی خالص است که قابل قبول می‌باشد."
 
در مورد تأتیرات جهانی کرونا و اختلاف نظرهایی بین خود و سران فعلی، بگویید:
بارتومئو: "ما خیلی واضح تاثیرات کرونا را توضیح می‌دهیم. سازمان لالیگا بر بنیاد پارامترهای یوفا می‌گوید که تا مارچ 2020 باشگاه کاملاً به شکل خوبی مدیریت می‌شد.
بین سال‌های 2010 تا 2020 ما تقریبا 180 میلیون سود داشتیم، اما در 14 مارچ درآمد باشگاه‌های اروپا بدون تکت هواداران و با توجه به بسته بودن موزه‌ها و فروشگاه‌ها کم شد. همین گونه 40 درصد درآمدها کاهش پیدا کرد. از مارچ 2020 تا جون 2021 تقریبا 500 میلیون درآمد ما کاهش داشت. این باشگاه به خاطر تاثیرات ویروس کرونا ضرر هنگفتی را متقبل شد."
هیئت مدیره می‌گوید که مشکل کرونا نیست بلکه سوء مدیریت هیئت مدیره بارتومئو است. شما چه فکر می‌کنید؟
بارتومئو: نمی‌دانم، باید از آنها بپرسید. مدیریت بدی وجود ندارد، ارث بدی وجود ندارد. باید برای اعضا توضیح داده شود که در سال‌های اخیر لوکوموتیو فوتبال اروپا و جهان، باشگاه‌های بزرگ بوده‌اند. بارسا یکی از لوکوموتیوهایی است که رشد زیادی داشته است. بارسا در سال 2020 مهم‌ترین باشگاه جهان بود که این نشان دهنده مدیریت خوب است و باشگاه اکنون باید از آن برای رشدش استفاده کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала