Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبه مفصل بارتومئو با دیپورتیوو؛ بخش 2

© sportskeedaXosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti
Xosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
جوزپ بارتومئو رئیس سابق بارسلونا در مصاحبه با رسانه "موندو دیپورتیوو" روی موضوعات دوران مدیریت‌اش در بارسا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ جوزپ ماریا بارتومئو رئیس سابق بارسلونا در تازه‌ترین مصاحبه‌اش با نشریه موندو دیپورتیووی کاتالونیا، برای اولین بار پس از ریاست بارسلونا وارد صحبت شده و برخی موضوعات مهم را به زبان آورد.
این مصاحبه درباره مسائل مختلف از جمله مشکلات بزرگ مالی که همچنان باشگاه کاتالانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند، پرداخته است.
آیا خطر انحلال باشگاه وجود داشت؟
بارتومئو: "هرگز نه، اما برعکس گفتن این حرف برای دادن هشدار خوب است. بارسا یک باشگاه ورزشی است و از طرفی هم مشکلات به وجود آمده ناشی از کرونا نمی‌تواند سبب انحلال شود. اصلا میزان خسارات به این حد نبود که باشگاه رت در معرض انحلال قرار دهد. در تابستان 2020 ما پیشنهاد بسیار خوب برای آنسو فاتی دادیم که می‌توانست بدهی‌های باشگاه را تسویه کند اما ترجیح دادیم که پروژه ورزشی را مهم‌تر بدانیم و تلاش کنیم که مسائل اقتصادی را بین مدیریت باشگاه حل کنیم. از طرفی هم ما می‌دانستیم که بعد از باز شدن نیوکمپ در مدت زمان کوتاهی دوباره شرایط بهتر خواهد شد."
 
آیا پیشنهاد برای آنسو فاتی 150 میلیون یورو بود؟
بارتومئو: "این پیشنهاد از یک باشگاه انگلیسی بود. این مورد می‌توانست فایده زیادی داشته باشد اما در باشگاه مسائل ورزشی مهم‌تر و اولویت است. همان باشگاه انگلیسی برای دمبله مبلغی را پیشنهاد داد که ما کم‌تر از آن برای خریدش پرداخته بودیم ولی با آن‌هم آنرا قبول نکردیم. همین‌طور که گفتم ما در 2020 بر اساس آمارهای انتشار یافته مهم‌ترین باشگاه دنیا بودیم و این با مسائلی که علیه مدیریت ما گفته می‌شود در تضاد است. در یک دهه گذشته این باشگاه بهترین بوده و این می‌تواند پایه برای پیشرفت در آینده باشد."
 
در مورد لیونل مسی اوضاع چطور بود؟
بارتومئو: وقتی کسی آخرین بار در سال 2017 قراردادش را تمدید کرد، بررسی کردیم تا ببینیم چه تاثیری روی درآمد باشگاه دارد. ما هزینه زیادی برای او انجام دادیم اما در عین حال درآمدزایی مسی برای ما از این هزینه‌ها بیشتر بود. قبل از این‌که با او در 2017 تمدید کنیم، هراس داشتیم که برود چرا که بند فسخ او بسیار کم بود. کلاً رفتن مسی یک تصمیم بسیار بد بود و ما بدون او باید خیلی چیزها را تغییر دهیم. در مورد نیمار هم ما فکرش را هم نمی‌کردیم که کسی بتواند بند آزادسازی او را پرداخت کند. من همیشه باور داشتم که صدور اجازه جدایی این بازیکن تصمیم بدی است."
داستان جدایی مسی در سال 2020 چه بود و آیا پروژه‌ای در کار نبود؟
بارتومئو: "این که چرا خوشحال نبود را باید خود مسی بگوید. ما سال 2019 قهرمان لالیگا شدیم و در دیداری شکست خوردیم که لیورپول هیچ شانسی در آن نداشت. من به او [مسی] گفتم که اگر می‌خواهد مانند ژاوی یا اینیستا به قاره دیگری برود، من درک می‌کنم و می‌توانیم در این باره صحبت کنیم اما مسی تا آن وقت تیمی را انتخاب نکرده بود و می‌خواست بازیکن آزاد باشد. ما گفتیم که می‌خواهیم بارسا آخرین باشگاه او در اروپا باشد. ما می‌خواستیم به کار با او ادامه دهیم اما او می‌خواست از تیم جدا شود ولی نمی‌دانست به کجا برود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала