کابلوف: با طالبان پشت درهای بسته گفتگوی صریح خواهیم داشت

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: با طالبان پیشت درهای بسته گفتگوی روشن و آشکار خواهیم داشت
کابلوف: با طالبان پیشت درهای بسته گفتگوی روشن و آشکار خواهیم داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه روسیه برای افغانستان تاکید دارد که مسکو روی دیدگاه خود با طالبان در 20 اکتوبر بحث خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه می گوید که روسیه قصد دارد با هیات طالبان دیدگاه خود و راه بیرون رفت افغانستان از این مشکلات را  20 اکتوبر بحث کند. با این حال مسکو از این گفتگوها راه حل های موفقیت آمیز را انتظار ندارد.
او گفت: "روسیه قصد دارد در 20 اکتوبر پشت درهای بسته با نمایندگان رهبری جدید افغانستان گفتگو روشن و آشکار  داشته باشد".
نشست در مورد افغانستان؛ طالبان به مسکو می‌روند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
نشست در مورد افغانستان؛ طالبان به مسکو می‌روند
آقای کابلوف افزود: "ما آشکار و واضح دیدگاه خود را به هیات افغانی اعلام می‌کنیم. نه به گونه خواسته ها، بلکه در چارچوب یک نشست برای چگونگی شروع حل این مشکلات. ما راه حل های موفقیت آمیزی نداریم، این روند طولانی است و با این درک پیش می رویم".
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان تاکید دارد که این همه مربوط به مسایل حقوق بشری، کمک های بشردوستانه در افغانستان و راه حل آن صدق می‌کند.
او تاکید کرد که روابط روسیه با افغانستان با مانند دیگر کشورهای جهان است، موضوعات که اولویت دارد مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تهدیدات تروریستی می‌باشد.
این مقام بلندپایه روس گفت: "البته ما انتظار داریم، همچنان شک ندارم که چنین خواهد شد، مقام‌های جدید افغانستان بر تعهدات خویش مبنی بر جلوگیری استفاده از خاک افغانستان علیه منافع امنیتی نه تنها کشورهای همسایه بلکه سایر کشورها".
چندی پیش، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که مسکو انتظار دارد تا هیات طالبان در نشست "فرمت مسکو" اشتراک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала