ایران حمله به مسجد شیعیان در کندهار را به شدت محکوم کرد

© Sputnik ایران حمله به مسجد شیعیان در کندهار را به شدت محکوم کرد
 ایران حمله به مسجد شیعیان در کندهار را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه ایران انفجار امروز در مسجد شیعیان در ولایت کندهار افغانستان را محکوم و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی گری با نام اسلام تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه ایران طی بیانیه ای اعلام کرد: "بار دیگر دست دشمنان اسلام و مسلمین از آستین تروریستهای جنایتکار تکفیری بیرون آمد و جمعی دیگر از مردم مظلوم افغانستان را در حال برگزاری نماز جمعه به خاک و خون کشید".
در این خبر آمده است: "وزارت امور خارجه  ایران حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه کندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت کنندگان در نماز جمعه گردید را به شدت محکوم نموده و ضمن تسلیت به خانواده های محترم شهداء و مردم عزیز افغانستان، و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان قربانیان و شفای عاجل برای مجروحین این جنایت ضد بشری، بار دیگر نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داده و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی گری با نام اسلام تاکید می نماید".
وزارت خارجه روسیه انفجار در مسجد کندهار افغانستان را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
وزارت خارجه روسیه انفجار در مسجد کندهار افغانستان را محکوم کرد
وزارت خارجه ایران افزود "این حادثه دلخراش، و حوادث تاسف بار گذشته از جمله حمله قبلی به نمازگزاران در کندز، ضرورت افزایش مراقبتها و مضاعف نمودن حفاظت از مراکز مذهبی شیعه و سنی و سایر تجمعات در افغانستان را بیش از پیش روشن می سازد".
این وزارتخانه تصریح کرد: "ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان ما در افغانستان با همدلی و هم فکری و تشریک مساعی با یکدیگر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت".
قابل ذکر است که حوالی ساعت 01:30  پس از چاشت روز جمعه سه مهاجم انتحاری مواد همراه شان را در میان نمازگزاران در مسجد امام‌بارگاه فاطمیه‌ در کندهار منفجر کردند. این حمله در مربوطات حوزه‌ی اول امنیتی شهر کندهار رخ داده است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد که دستور بازداشت عاملان این حمله صادر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала