آغاز ماموریت 12 ساله کاوشگر ناسا برای سیارک های مشتری 

© REUTERS / Joe Skipperآغاز ماموریت 12 ساله کاوشگر ناسا برای سیارک های مشتری 
آغاز ماموریت 12 ساله کاوشگر ناسا برای سیارک های مشتری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
ناسا کاوشگر لوسی (Lucy) را برای سیارک های مشتری پرتاب کرد.
ارسال فضاپیما به خورشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2017
ارسال فضاپیما به خورشید
این اداره خاطر نشان می شود، که این کاوشگر با بکار گیری از وسیله پرتاب Atlas V از پرتابگر United به فضا پرتاب و موفقانه راه اندازی شد.
در پیام ناسا آمده است: "طی 12 سال آینده، لوسی به دور یک سیارک اصلی و هفت سیارک تروجان می چرخد ​​و این اولین ماموریت فضایی این سازمان برای کشف این همه سیارک مختلف است. ناسا گفت، لوسی در طول سفر خود این «فسیل» های تشکیل سیاره را بررسی خواهد کرد".
این کاوشگر در اپریل 2025 به مشتری می رسد و کارش در ماه مارچ 2033 به پایان می رسد. به گفته کارشناسان ناسا، این کاوشگر به برخی از پرسشها مربوط به شکل گیری منظومه شمسی پاسخ می دهد.
هال لوویسون کارشناس اصلی لوسی گفت: "ما کار بر روی مفهوم مأموریت لوسی را در اوایل سال 2014 آغاز کردیم، بنابراین آماده سازی این پرتاب زمان زیادی طول کشید. چند سال دیگر طول می کشد تا به اولین سیارک تروا برسیم، اما این اجرام به دلیل ارزش علمی بسیار، ارزش انتظار و تلاش را دارند. آنها مانند الماس در آسمان هستند".
پیشتر، در 29 سپتامبر گزارش شد، که ناسا قصد دارد طی 10 سال آینده یک ماشین تحقیقاتی را به سیاره نپتون دورترین نقطه از خورشید پرتاب کند.
راه اندازی ماموریت اودیسه نپتون در سال 2031 برنامه ریزی شده است. این دستگاه با استفاده از سیستم پرتاب فضایی یا Falcon Heavy ، که متعلق به SpaceX ایلان ماسک است، حرکت می کند. فرض بر این است که تا سال 2043 این دستگاه به کره زمین نزدیک می شود. هزینه پرواز به نپتون 3.4 میلیارد دالر است.
یادآوری می کنیم، که کاوشگر امریکایی «وویجر -2» از مدار هشتمین سیاره منظومه شمسی در سال 1989 بازدید کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала