سیاف: چرخاندن حکم شریعت براساس نفع شخصی، جنایت است

CC BY 3.0 / ANBI / عبدالرب رسول سياف
عبدالرب رسول سياف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
 عبدرب الرسول سیاف؛ رهبر جهادی در پیامی حمله‌های اخیر بر مسجد شیعیان در قندوز و قندهار را محکوم کرده و این حملات ضد آموزه‌های اسلام وضد ارزش‌های اسلامی و انسانی‌ دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدرب الرسول سیاف روز شنبه، (24 میزان)، در یادداشتی در صفحه فیس‌بوکش خطاب به طالبان گفت که چرخاندن حکم شریعت براساس خواهشات نفسانی و مصالح شخصی، جنایت است.
در پیام آقای سیاف آمده: «ما این عمل زشت و ناروا را که چه امروز از طرف داعش و چه دیروز از طرف طالب و گروه‌های دیگر صورت می‌گرفت از آغاز تا امروز محکوم نموده‌ایم و حال هم محکوم می‌کنیم و در آینده نیز محکوم خواهیم کرد.»
به گفته‌ او این‌کار به گونه‌ی کامل ضد آموزه‌های اسلام وضد ارزش‌های اسلامی و انسانی‌ست.
انفجار در مسجد شیعیان در کندهار؛ آمار کشته شدگان بالا رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
انفجار در مسجد شیعیان در کندهار؛ آمار کشته شدگان بالا رفت
او افزوده: «چند سال پیش حکم شریعت در مورد انتحار و انفجار را مستند به آیات قرآنکریم و احادیث پیغمبر بیان کرده بودم، در همان وقت یک‌تعداد افراد وگروها که مصروف همین جنایت‌های زشت و ناروا بودند از جایز بودن این عمل زشت و ناروا دفاع نموده و به من بد و رد گفته و صدها دشنام به آدرس من می‌فرستادند و مردم مظلوم ما را به‌صورت دوام‌دار به‌خاک و خون می‌کشاندند. حال از آن‌ها می‌پرسم که فعلن نظر شان درمورد این جنایت‌ها چیست؟ آیا به فتوی و نظر قبلی خود پافشاری دارند یا فعلن نظر شان تغیر خورده است؟
آقای سیاف تصریح کرده‌است:« آیا نمی‌دانند که حکم شریعت را به اساس خواهشات نفسی و مصالح شخص خود چرخاندن و حرام را حلال و حلال را حرام دانستن بزرگ‌ترین جنایت است که در حق اسلام صورت می‌گیرد‌. و سوال دیگرم این‌ست که آیا کمپ‌های تربیه افراد انتحاری بسته شده یا حال هم به کار خود ادامه می‌دهد‌؟»
این رهبر جهادی در حال این سوالات را مطرح کرده است که طالبان حملات انتحاری اخیر گروه داعش در کندز و قندهار را «جنایت بزرگ» خوانده بودند.
طالبان پیش از این حملات انتحاری را مجاز می‌دانستند.
در این اواخر نیز طالبان برای امنیت مرزها، قطعه‌ای نظامی را زیر نام «انتحاری» یا «منصوری» ایجاد و در مرزهای شمالی کشور جابه‌جا کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала