Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیفا 20 فوتبالیست زن را به همراه خانواده‌های شان از افغانستان خارج کرد

© Photo / Carl Montgomeryمیدان هوایی بین المللی کابل
میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
در میان 100 پناهنده‌ای‌ که از طریق فیفا از افغانستان خارج شدند، حداقل 20 فوتبالیست زن وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در اعلامیۀ از تخلیه 20 بازیکن تیم ملی فوتبال زنان افغانستان به همراه خانواده‌های شان به قطر خبر داد.
تیم ملی فوتبال 17 سال بانوان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
ورزش
فرار از افغانستان؛ دختران فوتبالیست به کشور رونالدو رسیدند
این گروه که عمدتا زنان و دختران بودند، از جمله برخی از بازیکنان تیم ملی، روز پنجشنبه کابل را با پروازی به مقصد دوحه ترک کردند.
لولوة رشید محمد الخاطر پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت:«هشتمین پرواز مسافری از کابل به قطر رسید. این پرواز با 357 مسافر بزرگترین پرواز تا کنون بوده است و برای اولین بار ما شهروندانی از نیوزیلند داریم. همچنین حدود 100 فوتبالیست و خانواده‌های آن‌ها از جمله بازیکنان زن در بین مسافران هستند.»
آسترالیا بیش از 50 ورزشکار زن افغان و افراد وابسته به آنها را در ماه آگست تخلیه کرد، در حالی که ماه گذشته چندین بازیکن از تیم ملی فوتبال زنان افغان در پرتگال پناهندگی گرفتند.
ماه گذشته پس از عقب نشینی نیرو‌های خارجی تحت رهبری آمریکا و سقوط دولت تحت حمایت غرب در افغانستان، طالبان پایتخت را در 15 آگست به کنترل خود درآورد و دولت جدیدی را اعلام کرد.
طالبان پس از آنکه در پانزدهم آگست قدرت را تصرف کردند، محدودیت های شدیدی را بر بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی وضع کرده اند.
 
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала