Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

اعتراف رئیس پیشین پنتاگون: هنگام خروج آشفته از افغانستان حالم بد شد

© Sputnikاعتراف رئیس پیشین پنتاگون: هنگام خروج آشفته از افغانستان حالم بد شد
اعتراف رئیس پیشین پنتاگون: هنگام خروج آشفته از افغانستان حالم بد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
وزیر دفاع پیشین ایالات متحده، گفته است که هنگام خروج آشفته امریکا از افغانستان وضعیت صحی وی خراب شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق امریکا، در گفتگو با شبکه سی بی اس، اعتراف کرد که خروج آشفته امریکا از افغانستان را از طریق تلویزیون مشاهده کرده و حالش به هم خورده است.
گیتس در پروگرام 60 دقیقه این کانال گفت: "در افغانستان چند روز واقعاً سخت بود. حالم خوب نبود و می‌فهمیدم که این بخاطر وضعیت کابل است. خیلی افسوس خوردم که چطور تمام شد. احساس دیگری که داشتم این بود که احتمالاً نباید به این شکل پیش می‌رفت."
وی خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در خروج آشفته نیروهای مسلح امریکا مقصر است.
وزیر دفاع پیشین امریکا افزود: "بی شک که خطرناکترین قسمت عملیات خروج نیروها بود. اما آنها زمان زیادی برای برنامه ریزی داشتند، چون ترامپ در ماه فبروری سال 2020 با طالبان توافق امضا کرد."
در اوایل ماه اگوست، طالبان (این جنبش در فدراسیون روسیه تروریستی شناخته شد و ممنوع بود) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داد، در 15 اگوست وارد کابل شد و روز بعد اعلام کرد که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اگوست از میدان هوایی کابل که تحت حفاظت ارتش امریکا بود، شهروندان غربی و افغان که با آنها همکاری می کردند ، به صورت جمعی تخلیه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала