حذف اپلیکیشن "قرآن مجید" از اپ استور اپل به درخواست چین

© REUTERS / MIKE SEGARThe Apple Inc logo is seen hanging at the entrance to the Apple store on 5th Avenue in Manhattan, New York, U.S., October 16, 2019.
The Apple Inc logo is seen hanging at the entrance to the Apple store on 5th Avenue in Manhattan, New York, U.S., October 16, 2019. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
 اپل به درخواست مقامات دولت چین، اپلیکیشن محبوب «قرآن مجید» (Quran Majeed) که برای خواندن و گوش دادن به آیات قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور چین حذف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اپلیکیشن "قرآن مجید " در فروشگاه اپ استور اپل در سراسر جهان در دسترس است و حدود 150 هزار نظر در مورد آن ثبت شده است. میلیون‌ها مسلمان از این برنامه بر روی آیفون خود استفاده می‌کنند.
شیائومی چین، اپل امریکا را پشت سر گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2021
شیائومی چین، اپل امریکا را پشت سر گذاشت
بر اساس برخی گزارش ها اکنون این اپ به دلیل  "میزبانی از متون مذهبی غیرقانونی" در چین حذف شده است.
دولت چین تاکنون به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.
شرکت پی‌دی‌ام‌اس، سازنده اپ قرآن در بیانیه‌ای گفت: "به گفته اپل، برنامه ما، قرآن مجید از فروشگاه اپل در چین حذف شده است زیرا شامل محتویاتی است که مقامات چینی در مورد آنها مستندات اضافی درخواست کرده‌اند".
این شرکت می‌گوید که نزدیک به یک میلیون کاربر در چین دارد
 سایت «سانسور اپل» که اپلیکیشن‌های حذف شده توسط اپل در تمام کشورها را تحت نظر دارد، برای اولین بار خبر حذف اپلیکیشن قرآن را از اپ استور چین گزارش داده است.
 اپل طی سال‌های اخیر بر سر نحوه‌ی پیروی از قوانین کشورها با جنجال‌های زیادی روبرو شده است. منتقدان بر این باور هستند که بسیاری از این قوانین صرفا برای سانسور انواع محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند و اپل هم خیلی سریع به درخواست کشورها پاسخ مثبت می‌دهد.
اپل این استدلال را مطرح می‌کند که اولویت این شرکت، احترام به قوانین کشورهایی است که در آن‌ها فعالیت می‌کند، صرف‌نظر از اینکه چنین قوانینی را قبول دارد یا نه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала