اردوغان: میدان‌هوایی کابل را با قطر و افغانستان مدیریت می‌کنیم

© AP Photo / Turkish Presidency اردوغان: میدان‌هوایی کابل را با قطر و افغانستان مدیریت می‌کنیم
  اردوغان: میدان‌هوایی کابل را با قطر و افغانستان مدیریت می‌کنیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
رییس‌جمهور ترکیه می‌گوید که آنکارا میدان‌هوایی بین‌المللی کابل را در صورت توافق، با قطر و افغانستان اداره می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور، این موضوع را روز گذشته (جمعه، ۲۳ سنبله) پس از اقامه‌ نماز جمعه در استانبول ترکیه مطرح کرده است. او به خبرنگاران گفته است: «همان گونه که شما می‌دانید، ما میدان‌هوایی کابل را اداره می‌کردیم و در آینده هم ترکیه، قطر و افغانستان ممکن است این چنین اقدامات را انجام دهند.»
 اردوغان: برقراری امنیت و ثبات در افغانستان حائز اهمیت است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
اردوغان: برقراری امنیت و ثبات در افغانستان حائز اهمیت است
رییس‌جمهور ترکیه این صحبت‌ها را پس از سفر هیأت گروه طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی این گروه به ترکیه، مطرح کرده است. به گفته‌ی او، طالبان در این سفر، در مورد کمک‌های بشردوستانه و «عملکرد روند جدید» با مقام‌های ترکی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
هیأت طالبان روز پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۲۲ میزان) به ترکیه رفت. طالبان گفته بودند که در جریان این سفر با مقام‌های ترکی در رابطه به «بهبود روابط، تجارت، کمک‌های بشری، ترانسپورت هوایی و مهاجرین» تصامیم بزرگ اتخاذ خواهد شد.
در تاریخ ۵ سنبله، رجب طیب اردوغان گفته بود که طالبان از کشورش خواسته‌اند تا مدیریت میدان هوایی کابل را بر عهده بگیرد. آقای اردوغان در آن هنگام اما تأکید کرده بود که تا کنون در این زمینه تصمیمی نگرفته است.
بعدا (Middle East Eye) گزارش کرده بود که ترکیه و طالبان توافقی را به امضا می‌رسانند که براساس پیش‌نویس آن، قرار است ترکیه و قطر به‌گونه‌ی مشترک میدان‌هوایی بین‌المللی کابل را مدیریت کنند.
دو منبع آگاه به این رسانه‌ی انگلیسی گفته بودند که ترکیه از طریق یک شرکت خصوصی که کارمندان آن متشکل از سربازان و پولیس سابق این کشور اند، امنیت میدان هوایی کابل را تأمین خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала