اندر: پاکستان از داعش علیه افغانستان استفاده می کند

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفتر اندر: پاکستان از داعش علیه افغانستان استفاده می کند
 اندر: پاکستان از داعش علیه افغانستان استفاده می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
سخنگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین می‌گوید که پاکستان اینبار گروه افراطی داعش را بر علیه افغانستان کار می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی حکومت پیشین، در توتیرش در واکنش به حمله خونین بر مسجد فاطمیه قندهار با تاکید بر این که حمله بر عبادت‌گاه‌ها در هیچ دین و آیین جواز ندارد، می‌گوید که در افغانستان هرگروه افراطی بدتر از گروه دیگر عمل می‌کند و "ریشه همه آنان در پاکستان است.
رحمت الله اندر: کاهش سربازان امریکایی در افغانستان تاثیر منفی ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
رحمت الله اندر: کاهش سربازان امریکایی در افغانستان تاثیر منفی ندارد
او افزوده، "همانند سایر گروه‌های افراطی، گروه داعش نیز به صورت آشکار از سوی پاکستان تمویل می‌شود؛ پناهگاه‌ها و آموزش‌های شان هم همانجاست؛ اما دینا به این مساله نظاره گر است."
این در حالی است که گروه داعش مسوولیت حمله دیروز جمعه بر مسجد فاطمیه قندهار را برعهده گرفته و گفته که دو نفر از جنگجویان این گروه ابتدا نگهبانان مسجد را به ضرب گلوله کشته‌اند و پس از آن خود را (در داخل مسجد) منفجر کرده‌اند.
در حمله دیروز هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد فاطمیه قندهار، حدود 40 نفر از نمازگزاران کشته و بیش از 70 تن دیگر زخمی شدند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پیامی نوشته است که امارت اسلامی این انفجار را نکوهش می‌کند و آن را جنایتی بزرگ می‌داند.
پیش از این هم جمعه گذشته، یک حمله بر نمازگزاران شیعی در مسجد سید آباد قندوز رخ داد که در آن بیش 50 نمازگزار کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شدند.
این دو حمله در دو جمعه متوالی پس از آن انجام شده که طالبان اعلام کرده بود، داعش در افغانستان جایگاه ندارد و آنان توان مقابله با این گروه را دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала