نگرانی هند از نفوذ طالبان در کشمیر

CC BY-SA 2.0 / Adam Jones / Indian Flag - The Mall - Shimla - Himachal Pradesh - Indiaهند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده
هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
با پیروزی طالبان در افغانستان، هند به شدت نگران نفوذ این گروه در منطقه کشمیر است.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فرانس – 24، هند نگران است پیروزی گروه طالبان در افغانستان، گروه‌های شورشی کشمیر را که برای استقلال این منطقه مسلمان نشین و هیمالیایی نبرد می‌کنند، قویتر کرده و انگیزه بیشتری به آنها بدهد.
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.09.2021
تقاضای طالبان از هند برای ازسرگیری پروازها به کابل
 نارندرا مودی نخست وزیر هند در جلسه هفته گذشته اعضای گروه بیست به وضوح از نگرانی خود بابت نفوذ افکار طالبان در کشمیر اظهار نگرانی کرده و خواستار کنترل بیشتر روی این گروه شد تا افغانستان را به کشوری برای حمله به همسایگان تبدیل نکند.
وضعیت در کمشیر نیز آرام نیست. در دو ماه گذشته نزدیک به 40 نفر غیرنظامی به دست نیروهای استقلال طلب کشته شده‌اند که بخش عمده آنها هندو یا سیک بوده‌اند. مسلمانانی هم که با نیروهای هندی همکاری کرده‌اند از این ترورها در امان نبوده‌اند. هند در هفته‌های گذشته بر شدت عبور و مرور گشتی‌های خود در مرز با پاکستان افزوده چرا که نگران نفوذ نیروهای طالبان به این منطقه است؛ چه اینکه در دهه 80 و 90 میلادی مجاهدان میهمان از افغانستان در کشمیر علیه نیروهای هندی می‌جنگیدند.
با این حال طالبان اعلام کرده به همکاری اقتصادی و سیاسی با هند علاقمند است و دوست ندارد افغانستان را به محلی برای ناامن سازی دیگر کشورها تبدیل کند، هرچند هند چندان به این صحبت‌ها اعتماد ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала