هشدار پارلمان اروپا: افغانستان نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارد

© Photo / Стрингерهشدار پارلمان اروپا: افغانستان نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارد
هشدار پارلمان اروپا: افغانستان نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
پتراس اوشتراویچوس، نماینده اهل لیتوانی پارلمان اروپا که ریاست هیات روابط با افغانستان را نیز برعهده دارد می‌گوید که برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی، افغانستان و کشورهای همسایه آن نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، اوشتراویچوس می‌گوید که برای رفع نیازهای اساسی مردم افغانستان و همچنین کشورهای همسایه آن مانند پاکستان، ایران و تاجیکستان به حمایت نیاز است.
وی افزود: افغانستان در آستانه یک فاجعه انسانی، سیاسی و اقتصادی قرار دارد. به دلیل کمبود مواد غذایی و نزدیک شدن زمستان، مهم است که از نیازهای اساسی مردم حمایت کنیم. در حال حاضر نیاز فوری به فعالیت‌های بشردوستانه با مشارکت اتحادیه اروپا و کشورهای عضو به کار است. واضح است که این کمک‌ها از طریق سازمان هایی که با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) مرتبط نیستند، انتقال داده شود.
آقای اوشتراویچوس افزود که یک میلیارد یورو وعده داده شده توسط اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا برای حمایت از مردم افغانستان برای حل وضعیت بشردوستانه بسیار مهم است.
وی همچنان به داده‌های سازمان غذایی جهان اشاره کرد که براساس آن حدود 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند.
جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه سپتمبر سال روان گفته بود که این اتحادیه تصمیم دارد تا برای جلوگیری از بروز فاجعه انسانی، بدون شناسایی طالبان به مردم افغانستان کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала