Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

هشدارپوتین از تهدیدات احتمالی ناشی از ورود تروریست‌ها به افغانستان

© Sputnikهشدار پوتین درباره تهدیدات احتمالی از جانب افغانستان
هشدار پوتین درباره تهدیدات احتمالی از جانب افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
عضو شوید
 رییس‌جمهور روسیه می‌گوید که «تروریست‌های افراطی» از عراق و سوریه به‌گونه‌ی فعال وارد افغانستان می‌شوند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای جامعه مشترک المنافع، با اشاره به تلاش‌هایی برای برهم زدن همگرایی این جامعه، بر لزوم خنثی سازی تهدیدات بالقوه از خاک افغانستان برای منطقه تأکید کرد.
آقای پوتین گفته است که وضعیت در افغانستان «مساعد» نیست و ممکن این «تروریست‌ها» سعی کنند تا امنیت کشورهای آسیای میانه را به‌هم بزنند. او تأکید کرده است که این افراد ممکن پیش‌روی مستقیم در خاک این کشورها را هم امتحان کنند.
پوتین از این افراد نامی نبرد، اما منظور او از «تروریست‌ها» افراد مربوط به گروه داعش است. روسیه در سال‌های گذشته، عملیات وسیع را علیه این گروه در سوریه انجام داده است.
او تأکید کرده است که روسیه و سایر کشورهای شوری سابق برای جلوگیری از این تهدیدات، نظارت خود بر مرزهای افغانستان را افزایش می‌دهد.
 رییس‌جمهور روسیه قبل از این بارها هشدار داده است که گروه‌های افراطی با سوءاستفاده از اغتشاشات در افغانستان، ممکن به‌عنوان پناهنده وارد کشورهای آسیای میانه شوند و امنیت این کشورها را برهم بزنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала