طالبان به باشندگان یک روستا در ولسوالی ناور غزنی: به خاطر یک کشته کوچی چند میلیون بدهید

© https://twitter.comطالبان به باشندگان یک روستا در ولسوالی ناور غزنی: به خاطر یک کشته کوچی چند میلیون بدهید
طالبان به باشندگان یک روستا در ولسوالی ناور غزنی: به خاطر یک کشته کوچی چند میلیون بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
گروه طالبان در همکاری با کوچی ها، از مردم یک روستا در ولسوالی ناور این ولایت، به خاطر کشته شدن یک فرد مسلح کوچی در سال ۱۳۸۳، بیش از پنج میلیون افغانی غرامت درخواست کردند.
 حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی
دو ساکن روستای قوریه ولسوالی ناور به روزنامه اطلاعات روز گفتند، که برای پرداخت این مبلغ تا روز جمعه (۳۰ میزان) به آنان مهلت داده شده است. 
به گفته‌ی آنان، ساکنان این روستا مؤظف شده‌اند تا این مبلغ را در ازای «ادعای کشته‌شدن یک کوچی» در منطقه‌ی‌شان پرداخت کنند. کوچی‌ها مدعی شده‌اند که این فرد در سال ۱۳۸۳ خورشیدی در درگیری با نظامیان حکومت پیشین در قوریه کشته شده است.
همچنین کوچی‌ها ادعا کرده‌اند که ۲۰ میل اسلحه‌ی‌شان در آن هنگام هم در این روستا مفقود شده است. به گفته‌ی ساکنان قوریه، مسئولان محلی طالبان در ناور، شماری از افراد را تحت نام «مصلحین» مؤظف به بررسی این موضوع کرده بودند و آنان فیصله کرده‌اند تا مردم محل این مبلغ را به عنوان خون‌بها به کوچی‌ها پرداخت کنند.
به گفته‌ی آنان، طالبان به اهالی روستای قوریه خاطرنشان کرده‌اند که «بعد از ختم مهلت تعیین‌شده (۳۰ میزان)، ابتدا ۲۰ میل اسلحه و سپس مبلغ فیصله‌شده را» از مردم گرفته و به کوچی‌ها می‌دهند.
همزمان با این، شماری از ساکنان منطقه‌ی «گرماو» ولسوالی ناور در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفتند که طالبان از آنان خواسته تا به این گروه حدود ۳۰ میل اسلحه بدهند. یک ساکن این منطقه به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان آنان را تهدید کرده‌اند که تا چند روز دیگر این تعداد سلاح را باید «پیدا» و «تحویل» دهند.
او افزود که طالبان تأکید کرده‌اند که اگر ۳۰ میل اسلحه را پرداخت نکنند، آنان را مجازات می‌کنند.
در همین حال؛ روز گذشته منابع مردمی در ولایت غور تأیید کردند که طالبان به‌خاطر کشته‌شدن دو نیروی‌شان در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت از ساکنان محل حدود یک‌ونیم میلیون افغانی خون‌بها طلب کرده است.
به گفته‌ی آنان، این افراد طالبان قبل از سقوط غور به‌دست این گروه، در روستاهای «قند سنگ» و «شورک» شهر فیروزکوه کشته شده بودند. طالبان تاکنون ۵۰۹ هزار افغانی از ساکنان این روستا خون‌بها گرفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала