تأکید معاون وزارت دفاع گروه طالبان بر دفاع مستقلانه از افغانستان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتأکید معاون وزارت دفاع گروه طالبان بر دفاع مستقلانه از افغانستان
تأکید معاون وزارت دفاع گروه طالبان بر دفاع مستقلانه از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
معاون نخست وزارت دفاع گروه طالبان از نظامیان این گروه می‌خواهد که از مرزهای افغانستان دفاع کنند و برای تامین امنیت شهروندان این کشور بیشتر از پیش تلاش ورزند.
یک مقام ارشد طالبان نمی‌تواند افغانستان را روی نقشه پیدا کند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
کلوپ ویدیو
یک مقام ارشد طالبان نمی‌تواند افغانستان را روی نقشه پیدا کند + ویدیو
مظلوم که در مراسم معرفی فرمانده تازه سپاه بلخ سخنرانی می کرد، گفت: «ما باید کوشش کنیم که اردوی مستقل و آزاد داشته باشیم. ما باید برای حفظ آزادی که به دست آمده‌است، تلاش کنیم».
در همین‌حال، مولوی عطاء‌الله عمری که امروز همچون فرمانده تازه سپاه در مزارشریف آغاز به‌کار کرد، از تلاش‌ها برای حرفه‌یی سازی نیروهای تحت امرش خبر داد. وی گفت که این سپاه به مرکز آموزشی مبدل خواهد شد.
عمری گفت: «کسانی که تا حال هیچ سواد نداشتند آن‌ها را بسم‌الله گفته از قاعده شروع می‌کنیم و هم این درس تعلیمی، عقیده‌یی و درسی و حفظ این شروع می‌باشد و در پهلوی‌شان درس نظامی در هر بخشی که استند».
در این میان والی بلخ می‌گوید، که در این سپاه از تمامی اقوام کشور جذب شده‌اند و تلاش‌ها برای تامین امنیت کشور ادامه دارد.
مولوی قدرت الله ابوحمزه والی بلخ گروه طالبان، گفت: «کسانی که در امارت اسلامی خدمات کرده است، جهاد و مبارزه کرده‌است، از طرف کلان‌های امارت اسلامی قابل تقدیر است».
در دوره‌ی حکومت پیشین، سپاه ۲۰۹ شاهین یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های ارتش در این کشور شناخته می‌شد.
در بیش از دو ماه که از فرو افتادن حکومت پیشین می‌گذرد، از رهبری این سپاه خبری نبود. اکنون امارت اسلامی مولوی عطا‌الله عمری را هم‌چون فرمانده سپاه معرفی کرده ‌است.
هم‌زمان با این، مقام‌های امنیتی بلخ می‌گویند، که از چند روز بدینسو لشکر منصوری با ابزارهای پیشرفته نظامی مجهز استند و آموزش‌های ویژه نظامی را نیز یاد گرفته‌اند برای تامین امنیت شهر مزارشریف وارد این شهر شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала