خروج امریکا از افغانستان؛ پمپئو: بزرگ‌ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر خروج امریکا از افغانستان؛ پمپئو: بزرگ‌ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد
خروج امریکا از افغانستان؛ پمپئو: بزرگ‌ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
مایک پمپئو، وزیر پیشین خارجه امریکا می‌گوید که سیاست خارجی دولت جو بایدن نمی تواند فرق خوب و بد را تشخیص دهد و تحت رهبری او، امریکا نقش و موقعیت خود در جهان را از دست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، وزیر خارجه سابق امریکا مدعی شد: همکاران بین‌المللی و متحدان، نگران نقش امریکا در جهان هستند. آنها 9 ماه اول دولت بایدن را ملاحظه می کنند و معتقدند آمریکا در حال ترک صحنه جهانی است.
بولتون خروج امریکا از افغانستان را اشتباه خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
بولتون خروج امریکا از افغانستان را اشتباه خواند
پمپئو به چند سیاست خارجی دولت جو بایدن از جمله خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان و تلاش وی برای ورود دوباره به مذاکرات برجام با ایران اشاره کرد.
این سیاستمدار جمهوریخواه تندروی امریکایی گفت: در مرکز دولت جو بایدن درک درستی از حقایق جهان و خوبی یا بدی وجود ندارد. اگر شما بدون در نظر گرفتن عواقب، بدون رسیدگی و بدون اطمینان از آماده بودن شرایط از افغانستان خارج شوید، امریکا تضعیف خواهد شد.
وی مدعی شد: اگر روشن نکنید که متحد شکست‌ناپذیر اسرائیل هستید، ایرانی ها راکت در اختیار حماس قرار خواهند داد و آنها این راکت ها را به سمت اسرائیل شلیک خواهند کرد.
پمپئو مدعی شد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا در استفاده از قدرت امریکا به عنوان یک «نیروی خوب» جدی بود.
وزیر خارجه پیشین امریکا در ارتباط با خروج آشفته امریکا از افغانستان نیز گفت: بزرگ ترین اشتباه توسط فرمانده کل انجام شد. ما طالبان را نابود کردیم. آنها به قدرت واقعی امریکا پی برده بودند.
اظهارات مایک پمپئو علیه دولت بایدن در حالی منتشر می شود که دولت دونالد ترامپ ابتدا با گروه طالبان (ممنوع در روسیه) مذاکره و با آنها قرارداد صلح امضا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала