رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد

© AP Photo / Mark Schiefelbein رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد
 رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که چین در ماه اگست راکت هایپرسونیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه اگست یک فروند راکت مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته ای بود که جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌ زده کرد.
چین 3 فضانورد دیگر به فضا فرستاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
چین 3 فضانورد دیگر به فضا فرستاد
پنج نفر از افراد مطلع با این آزمایش به فایننشال تایمز گفتند: «ارتش چین راکتی را پرتاب کرد که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می کرد و قبل از حرکت به سمت هدف، از فضای مدار پایین زمین عبور کرد».
به گفته سه نفر که از اطلاعات این آزمایش مطلع شده‌اند، این راکت هدف خود را در حدود 20 مایل از دست داده است. اما دو نفر گفتند این آزمایش نشان می دهد که چین پیشرفت شگفت انگیزی در زمینه سلاح های مافوق صوت داشته است و بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که مقامات امریکایی تصور می کردند.
روزنامه در این باره نوشت: «این آزمایش سوالات جدیدی را در مورد این که چرا امریکا معمولاً نوسازی نظامی چین را دست کم می گیرد، ایجاد کرده است».
منبع چهارم به این روزنامه گفت: «ما هیچ نظری نداریم که آنها چگونه این کار را کردند».
منابع به روزنامه خاطرنشان کردند که این راکت از نظر فرضی می‌تواند بر فراز قطب جنوب پرواز کند و مشکل بزرگ برای ارتش امریکا ایجاد می‌کند، زیرا سیستم های دفاع راکتی امریکا بر جهت قطبی شمال متمرکز شده‌است.
وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون از اقدامت چین ابراز نگرانی کرده است، اما در مورد گزارش آزمایش راکت مافوق صوت اظهار نظر نکرده است. جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «ما به وضوح نگرانی خود را در مورد توانایی‌های نظامی چین که در حال توسعه است و تنها باعث افزایش تنش در منطقه و فراتر از آن می‌شود، ابزار کرده‌ایم».
فایننشال تایمز خاطرنشان می‌کند که سفارت چین در ایالات متحده امریکا همچنان در مورد داده های آزمایشات اظهار نظری نکرده‌است‌، اما نمایندگی دیپلماتیک تاکید کرد که سیاست نظامی چین همیشه «دفاعی» بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала