عبدالله عبدالله و حامد کرزی برای شرکت در نشست مسکو به روسیه می‌روند

© Photo / facebook account of dr abdullah abdullahعبدالله عبدالله و حامد کرزی برای شرکت در نشست مسکو به روسیه می‌روند
عبدالله عبدالله و حامد کرزی برای شرکت در نشست مسکو به روسیه می‌روند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
عضو شوید
عبدالله عبدالله و حامد کرزی در نشست مسکو که قرار است به‌تاریخ 20 اکتوبر پیرامون افغانستان در مسکو برگزار شود، شرکت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نزدیک به عبدالله عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که آقای عبدالله و حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین نیز به نشست مسکو دعوت شده‌اند.
ضمیر کابولوف، نماینده رئیس‌جمهور پوتین در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که گروه طالبان به نشست مسکو پیرامون افغانستان در مسکو که قرار است 20 اکتوبر (28 میزان)  برگزار شود دعوت کرده است.
پیشتر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از ششمین نشست وزیران خارجه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (CICA) در نور سلطان، پایتخت قزاقستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «منتظر پاسخ طالبان افراد دیگر به دعوت ما در مورد مشارکت در نشست مسکو که روز 20 اکتوبر پیرامون افغانستان برگزار می‌شود، هستیم».
مسکو پیش از این نیز کنفرانس‌هایی در مورد افغانستان برگزار کرده است. این کشور در ماه مارچ میزبان کنفرانسی با اشتراک مقام‌های کشورهای ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان بود. این کشورها در اعلامیه مشترکی در پایان این کنفرانس از جوانب آن زمان منازعه خواسته بودند که به توافق صلح برسند و خشونت را متوقف سازند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала