کشته شدن یک کوچی در سال 1383؛ طالبان از "هزاره ها" خون بها می‌طلبند

© https://twitter.comحمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی
حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
عضو شوید
منابع مردمی در ولایت غزنی می‌گویند که کوچی‌ها به «حمایت» از  مسئولان محلی گروه طالبان به‌خاطر کشته‌شدن یک فرد «مسلح»‌شان در ولسوالی ناور این ولایت، از ساکنان محل 11 میلیون و 500 هزار کلدار، معادل "5 میلیون افغانی" خون‌بها طلب کرده‌اند.
 به گزارش اسپوتنیک،  برخی منابع محلی از ولایت غزنی می گویند طالبان در همکاری با کوچی ها باشندگان روستای ناور ولایت غزنی را مجبور کرده اند ۵ میلیون افغانی خون بهای کشته شدن یک کوچی مسلح در سال 1383 را پرداخت کنند.
نزدیک به ۲۰۰ رأس مواشی ساکنان «حصه‌ی دوم بهسود» را کوچی ها و طالبان با خود بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
نزدیک به ۲۰۰ رأس مواشی ساکنان «حصه‌ی دوم بهسود» را کوچی ها و طالبان با خود بردند
این در حالی ست که کوچی کشته شده مسلح بوده و درگیری کوچی ها با قریه نشینان بر سر علف چر ها سالهاست که قربانی از دو طرف قربانی گرفته است.
کوچی ها با حمایت طالبان محلی به باشندگان این روستا مهلت داده اند این مبلغ را تا روز جمع 30 میزان پرداخت کنند.
به گفته‌ی برخی از ساکنان این روستا آنها مؤظف شده‌اند تا این مبلغ را در ازای «ادعای کشته‌شدن یک کوچی» در منطقه‌ی‌شان پرداخت کنند. کوچی‌ها مدعی شده‌اند این فرد در سال 1383 خورشیدی در درگیری با نظامیان حکومت پیشین در قوریه کشته شده است.
همچنین کوچی‌ها ادعا کرده‌اند 20  میل اسلحه‌ی‌شان در آن هنگام هم در این روستا مفقود شده است.
باشندگان قوریه می گویند از فیصله توسط  «مصلحین» که از سوی طالبان مامور بررسی موضوع بودند اعلام شده است.  
طالبان مردم روستای قوریه را تهدید کرده اند با اتمام مهلت تعیین شده و در صورت پرداخت نشدن این مبلغ آنها این مبلغ و بیست میل اسلحه را از مردم گرفته به کوچی ها تحویل می دهند.
طالبان همچنین مردم این روستا را به مجازات تهدید کرده اند.  
در همین حال؛ روز گذشته منابع مردمی در ولایت غور نیز تأیید کردند طالبان به‌خاطر کشته‌شدن دو نیروی‌شان در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت از ساکنان محل حدود یک‌ونیم میلیون افغانی خون‌بها طلب کرده است.
به گفته‌ی آنان، این افراد طالبان قبل از سقوط غور به‌دست این گروه، در روستاهای «قند سنگ» و «شورک» شهر فیروزکوه کشته شده بودند. طالبان تاکنون 509 هزار افغانی از ساکنان این روستا خون‌بها گرفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала