ساخت عصای هوشمند برای نابینایان

© https://twitter.com ساخت عصای هوشمند برای نابینایان
 ساخت عصای هوشمند برای نابینایان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه استنفورد عصای هوشمندی برای نابینایان ساخته اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه استنفورد عصای هوشمندی برای نابینایان ساختند. مهندسان دانشگاه استنفورد عصایی برای افراد کم بینا و نابینایان با کنترل های اضافی ایجاد کرده اند. این مطلب را نشریه Gizmodo گزارش می دهد.
خوش‌خبری به نابینایان؛ داکتر روسی امکان بینایی را فراهم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
خوش‌خبری به نابینایان؛ داکتر روسی امکان بینایی را فراهم کرد
کارشناسان در مقاله ای توسعه Augmented Cane را توضیح دادند. این دستگاه یک عصا برای نابینایان است که مجهز به سنسورهای مختلف، دوربین ها و لیدار است. در انتهای عصا، یک چرخ همه طرفه وجود دارد که می تواند جهت حرکت به سمت کاربر را نشان دهد. یک سیستم ویژه، با استفاده از دوربین ها و لیدار، وضعیت ترافیک را تجزیه و تحلیل می کند و با کمک بازخورد ارتعاشات لمسی، یک مسیر امن را برای یک فرد نابینا نشان می دهد.
این پیشرفت با کمک 24 شرکت کننده که برخی از آنها نابینا بودند مورد آزمایش قرار گرفت. در همه موارد، چشم افراد با چشم بند بسته می شدند. کاربران بینا هرگز قبلاً از عصا استفاده نکرده اند، در حالی که کاربران نابینا چندین سال تجربه مشابهی داشته اند. همه شرکت کنندگان در آزمایش عصای افزودنی را با عصای معمولی مقایسه کردند و عصای اول را انتخاب کردند.
به گفته کارشناسان دانشگاه استنفورد، یک عصای هوشمند به افراد نابینا اجازه می دهد به طور خودکار و ایمن در خیابان ها حرکت کنند. این دستگاه می تواند مسیرهایی را ایجاد کند: به عنوان مثال، از خانه به فروشگاه و برگشت. وزن نمونه اولیه عصای افزودنی حدود یک کیلوگرم است، سازندگان دستگاه آن را حدود 400 دالر یا حدود 30 هزار روبل تخمین زده اند.
علیرغم عدم آزمایش موفقیت آمیز، نویسندگان دستگاه گفتند قبل از ارسال عصای هوشمند به تولید انبوه به منابع اضافی و تحقیقات جدید نیاز دارند.
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала