توافق طالبان با آغاز روند واکسیناسیون خانه به خانه پولیو

© Photo / ریاست صحت عامه ولایت هراتواکسین پولیو
واکسین پولیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
عضو شوید
سازمان صحی جهان گفته است که روند تطبیق خانه‌به‌خانه واکسین پولیو در افغانستان در ماه نوامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، پس از موافقت طالبان با تطبیق واکسین پولیو، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که برای اولین بار تمام کودکان افغان در برابر این بیماری واکسین می‌شوند.
در اعلامیه سازمان صحی جهان که روز یک‌شنبه، بیست‌وپنجم میزان/هفدهم اکتوبر نشر شد، آمده است که این روند در هشتم نوامبر در سراسر افغانستان از سرگرفته خواهد شد.
قرار است طی این روند، همه کودکان، از جمله 3.3 میلیون کودکی که در گذشته در مناطق دوردست افغانستان از این واکسین محروم شده بودند، واکسین پولیو دریافت کنند.
داینگ لو، نماینده سازمان صحی جهان برای افغانستان در این اعلامیه با مثبت خواندن آغاز دوباره این روند، افزود که دست‌رسی پایدار کودکان برای پایان بخشیدن به بیماری فلج کودکان ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.
 سه کارمند زن کارزار واکسین پولیو در دو حمله در ننگرهار کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.03.2021
سه کارمند زن کارزار واکسین پولیو در دو حمله در ننگرهار کشته شدند
این سازمان خاطرنشان کرده است که در حال حاضر تنها یک مورد وحشی فلج کودکان در سال جاری میلادی افغانستان فرصت فوق‌العاده‌ای برای ریشه‌کن کردن پولیو را دارد.
این سازمان با تأکید بر اهمیت این واکسین، گفته است که تطبیق آن در حال حاضر برای جلوگیری از هرگونه تشدید چشم‌گیر پولیو در داخل افغانستان و کشورها دیگر مهم است.
از سوی هم، دوز مکمل ویتامین A نیز برای کودکان شش تا ۵۹ ماهه در جریان کمپین آینده تطبیق می‌شود.
هرو لدوویک دی‌لیس، نماینده یونیسف در افغانستان نیز بر اهمیت این روند تأکید کرده و گفته است: « برای از بین بردن کامل پولیو، همه کودکان در هر خانواده ای در سراسر افغانستان باید واکسین شوند و ما با شرکای خود قصد داریم آن را انجام دهیم.»
گفتنی است که به دلیل ادامه جنگ در افغانستان و تحولات اخیر این روند متوقف شده بود.
پیش از این طالبان مانع فرا راه تطبیق خانه‌به‌خانه این واکسین بودند؛ زیرا می‌گفتند که تطبیق‌کننده‌گان واکسین پولیو عضو استخبارات حکومت قبلی بوده‌اند.
حکومت سرپرست طالبان اما تاکنون در مورد آغاز این روند و چگونه‌گی تطبیق آن چیزی نگفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала