دود سگرت به صحت چشم مضر است

© Depositphotos.com / Kovtynfotoدود سگرت به صحت چشم مضر است
دود سگرت به صحت چشم مضر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که دود سگرت به چشم بسیار مضر است.
به گزارش اسپوتنیک، اکثر کشورها تصاویر یا متنی را روی قطی های سگرت نشر می کنند تا کسانی که عمل کشیدن سگرت را دارند، از افزایش خطر حملات قلبی، سرطان، عوارض دوران حامله داری زنان و موارد دیگر آگاه کنند. اما آنچه اغلب کمتر مورد توجه قرار می گیرد، تاثیر منفی سیگار کشیدن بر چشم است.
سگرت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.09.2021
تاثیر خطرناک سگرت به مرض کرونا
و ما حتی در مورد سگرت کشیدن نیز صحبت نمی کنیم - حتی یک ضربه ساده از دود تنباکو در چشم می تواند پیامدهای منفی سلامتی را برانگیزد.
Scientific American به نقل از Scientific Reports گزارش می دهد که حالا مشخص شده است که کشیدن دخانیات به تسریع پیری ماکولا، بروز گلوکوم و آب مروارید کمک می کند. همه این اثرات مربوط به قسمت های داخلی چشم است: شبکیه چشم، اعصاب و عدسی. اکنون دانشمندان دانشگاه دواسازی Gifu (جاپان) دریافتند که تنباکو به قسمت بیرونی چشم - قرنیه نیز آسیب می رساند.
واتارو اوتسو، نویسنده این مطالعه می گوید: "این آسیب پذیرترین قسمت چشم است که در معرض تأثیرات محیطی مانند مواد کیمیاوی ، نور و عفونت است." وی همچنین افزود که افراد که عمل کشیدن سگرت را دارند، در حدود دو برابر بیشتر از سندرم خشکی
سگرت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2020
سگرت سالانه جان 8 میلیون نفر را می گیرد
 
چشم رنج می برند که در آن چشم سرخ می شود و در برابر عفونت ها آسیب پذیر می شود. به گفته این محقق، اگر بفهمید که سگرت و وسایل گرمایش تنباکو چگونه به قرنیه آسیب می رسانند، می توانید از حفاظت بهینه ای برای آن استفاده کنید.
تحقیقات نشان داده است که اجزای دود سگرت منجر به تجمع آهن در لایه بیرونی قرنیه - اپیتلیوم - می شود که منجر به مرگ سلولی می گردد.
دانشمندان این را با استفاده از آزمایش آزمایشگاهی دریافتند که در آن آنها فرهنگ سلولهای اپیتلیال را در معرض عصاره دود تنباکو قرار دادند. پس از 24 ساعت، محیط شناسان تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که بسیاری از سلول ها دارای غشای آسیب دیده هستند و تجمع آهن و فریتین، مجتمع پروتئینی که آهن برای سنتز و تقسیم DNA به آن نیاز دارد ، در بافت ایجاد شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала