لاوروف: طالبان را به ایجاد دولت فراگیر تشویق می‌کنیم

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید کشورش "طالبان" را به تشکیل دولت فراگیر هم به لحاظ قومی و هم بر اساس اصل سیاسی تشویق می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت، مسکو از جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه) می خواهد تا یک دولت فراگیر از هر لحاظ  در افغانستان تشکیل دهد.
ملا برادر: برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تلاش می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2021
ملا برادر: برای تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تلاش می‌کنیم
وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست باشگاه والدای گفت: «ما آنها (طالبان) را تشویق می کنیم تا تعهدات خود هنگام به قدرت رسیدن ، از جمله ایجاد دولت فراگیر راعملی کنند. دولت جدید در افغانستان دولت نه تنها به لحاظ قومی، بلکه بر اساس اعتقادات سیاسی استوار باشد و نمایندگی از تمام احزاب و طیف وسیع اعتقادات در کشور کند».
وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در رایزنی‌های روز چهارشنبه "ترکیب مسکو" دورنمای وضعیت نظامی و سیاسی و شکل گیری دولتی فراگیر در افغانستان و تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور بررسی می‌شود.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه  کفته میشود که شرکت کنندگان در رایزنی‌های "فرمت مسکو" برای بررسی اوضاع افغانستان که قرار است روز چهارشنبه - 20 اکتبر برگزار شود، روند اوضاع کنونی و دورنمای وضعیت نظامی و سیاسی و شکل گیری یک دولت فراگیر در افغانستان را بررسی کرده و همچنین در خصوص تلاش‌های جامعه بین الملل برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور تبادل نظر خواهند کرد.
در این بیانیه یادآوری شده است که در این رویداد بین المللی قرار است نمایندگان 10 کشور منطقه و همچنین یک هیئت بلندپایه از سوی جنبش طالبان، بعنوان نماینده افغانستان حضور داشته باشند. در این رایزنی‌ها، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه برای حاضرین سخنرانی خواهد کرد و در پایان این نشست نیز بیانیه‌ای مشترک به تصویب خواهد رسید.
ترکیب مذاکرات مسکو در سال 2017 به منظور کمک به حل و فصل اوضاع در افغانستان و بر اساس مکانیزم رایزنی‌های شش جانبه، بین نمایندگان ویژه کشورهای روسیه، چین، هند، ایران، پاکستان و افغانستان بوجود آمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала