هند 150 هزار تُن گندم به افغانستان کمک می‌کند

© Photo / IndianEmbKabulششمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار بارگیری شد
ششمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار بارگیری شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
  وزارت امورخارجه هند اعلام کرده است که این کشور در ادامه کمک های بشری خویش، 150 هزار تن گندم را با افغانستان کمک خواهد کرد.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از" The Times of India"، وزارت امور خارجه هند در حال بررسی امکان ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان است که در چارچوب آن 50 هزار تن گندم و محموله کمکی دارو به این کشور تحویل داده می شود.
هند در حال انکشاف سریع باور دارد که زمان آن فرارسیده - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
نگرانی هند از نفوذ طالبان در کشمیر
این روزنامه به نقل از منابع می گوید: برای انجام این کار، هند باید مشکل تحویل بدون مانع کمک های بشردوستانه به افغانستان و توزیع عادلانه آن در بین مردم افغانستان را حل کند که این تنها با کمک سازمان ملل متحد امکان پذیر است.
به گفته آنها ، پاکستان اجازه ارسال کمک های بشردوستانه هند به افغانستان از طریق قلمرو خود را نمی ده ، اما با این وجود دهلی نو در این مورد با اسلام آباد تماس می گیرد و امیدوار است که این مشکل را با کمک سازمان ملل حل کند.
در اوایل اکتبر ، برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از هند در مورد امکان خرید غلات غذایی به عنوان کمک برای افغانستان درخواست کرد. هند در سال 2020 75 هزار تن گندم به این کشور داد که از طریق بندر چابهار ایران به کابل تحویل داده شد.
افغانستان با دومین خشکسالی شدید خود در سه سال اخیر روبرو است و سازمان ملل متحد اخیرا اعلام کرد که ممکن است از ماه اکتوبر، آرد گندم ذخیره این کشور تمام شود.
سازمان ملل متحد هشدار داد که کمبود کمک های غذایی تهدیدی است که افغانستان را با فاجعه انسانی مواجه خواهد کرد.
پیشتر نخست‌وزیر هند خواستار ارائه کمک‌های انسانی فوری و بدون مانع‌تراشی به شهروندان افغانستان شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала