واکنش طالبان به اظهارات کرزی: ما تمام معیارها برای مشروعیت یافتن را داریم

© @https://twitter.comطالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست
طالبان از جامعه جهانی 20 ماه وقت خواست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
 درحالی که برخی سیاسیون افغان بر ضرورت برگزاری انتخابات یا لویه جرگه برای مشروعیت یافتن دولت جدید افغانستان تاکید دارد، طالبان اظهارداشت که همه معیار ها برای مشروعیت یافتن یک دولت را دارد.
به گزارش اسپوتنیک، بلال کریمی، عضو دفتر مطبوعاتی طالبان (ممنوع در روسیه) در واکنش به اظهارات «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان مبنی بر اینکه طالبان برای رسمیت یافتن بین‌المللی نیازمند مشروعیت ملی است، گفت که طالبان همه هنجارهای لازم برای مشروعیت یافتن یک دولت را دارد.
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
کرزی: طالبان برای به رسمیت شناخته شدن جهانی، اول باید مشروعیت ملی داشته باشند
کریمی با اظهار اینکه طالبان از حمایت کامل مردم برخوردار است، تاکید کرد: امارت اسلامی با حمایت مردم 20 سال مقابل اشغال بیرونی‌ها ایستادگی کرد و بالاخره موفق شد.
وی افزود: امارت اسلامی تمام هنجارهای بین‌المللی را که برای مشروعیت دادن به یک‌ دولت نیاز است را دارد، تمام اراضی افغانستان را در تصرف دارد، حمایت مردم را دارد و برای مردم پاسخگو است.
این عضو دفتر مطبوعاتی طالبان درباره درخواست کرزی برای برگزاری انتخابات یا لویه جرگه برای کسب مشروعیت توسط طالبان  گفت که انتخابات نظام پیشین با کذب و تقلب پیش می‌رفت و مشروعیت نظام قبلی کاذب و جعلی بود.
«ذبیح‌الله مجاهد» معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز پیش از این در همایشی در ولایت «پکتیا» گفته بود که جامعه جهانی در آینده نزدیک دولت جدید افغانستان را به‌رسمیت خواهد شناخت.
مجاهد اظهار داشت: تلاش‌ها برای به رسمیت‌ شناختن جریان دارد، پیام‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم؛ انشاالله امارت اسلامی به سطح جهانی به رسمیت شناخته خواهد شد.
وی همچنین اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала