لاوروف: بحث به رسمیت شناختن طالبان هنوز مطرح نیست

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه گفت کشورش در مورد به رسمیت شناختن طالبان هنوز تصمیمی نگرفته و حتا بحث در این مورد را آغاز نکرده است
 به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه می‌گو‌ید که در مسکو در خصوص به رسمیت شناخته شدن طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به عنوان مقامات افغانستان هنوز هیچگونه بحثی آغاز نشده و این موضوع هنوز مطرح نیست.
امریکا در نشست فرمت مسکو شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
امریکا در نشست "فرمت مسکو" شرکت نمی‌کند
به گفته وزیر امور خارجه روسیه، کشورش"طالبان" را به تشکیل دولت فراگیر هم به لحاظ قومی و هم بر اساس اصل سیاسی تشویق می کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد که روسیه "مانند دیگر کشورهای تأثیرگذار در این منطقه" با طالبان در تماس است. وی گفت، در عین حال، مسکو انتظار دارد که طالبان، بر اساس وعده های خود، تدابیری اتخاذ کنند تا اطمینان حاصل شود که دولت افغانستان نه تنها از نظر قومی بلکه از نظر سیاسی نیز فراگیر خواهد بود.
گفتنی است سومین نشست مشورتی  "فرمت مسکو"  20 اکتبر  برگزار می‌شود و «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در رأس هیئتی برای شرکت در این نشست عازم مسکو شده است.
در این نشست، بر علاوه کشورهای همسایه افغانستان از جمله چین، شماری دیگری از کشورهای جهان همانند آمریکا، هند و برخی کشورهای دیگر نیز دعوت شده اند.
پیش از این، ندپرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش در نشست مسکو در باره افغانستان اشتراک نمی‌کند.
او گفته: "ما در گفتگوهای مسکو اشتراک نمی‌کنیم. فارمت ترویکای توسعه یافته یک نشست موثر و سازنده بوده است. مشتاقانه منتظر تعامل با آن فورمت هستیم اما در حال حاضر در موقعیتی نیستیم که در گفتگوهای این هفته اشتراک کنیم."
این نشست برای افغانستان مهم خوانده شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала