زمین 80 میلیون سال قبل کج شده بود

CC0 / Pixabay / Вид на Землю и Луну из космоса
Вид на Землю и Луну из космоса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
یک مطالعه جدید نشان می دهد که سیاره ما حدود 80 میلیون سال قبل چرخش عجیبی داشته است و 12 درجه کج شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان به رهبری راس میچل از موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک آکادمی علوم چین نمونه هایی از سنگ آهک Scaglia  ایتالیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این سنگ مقدار زیادی از کریستالهای میکروسکوپی مگنتیت پیدا شد  که  آثار میدان مغناطیسی باستانی در آن باقی مانده است ، که با کمک آن می توان به وضعیت قطب های مگنتیت زمین و قدرت آن در سالهای مختلف مطلع شد.
عبور یک سیارک از نزدیکی کره زمین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
شهاب سنگ بزرگتر از "هرم مصر" به زمین نزدیک می‌شود
پژوهشگران می گویند:" انحراف واقعی قطبی"( TPW) یا تغییر جهت مجدد سیاره برای سایر سیارات و قمرها و زمین در حال حاضر با ماهواره کاملاً مستند شده است، ولی آزمایش ترویج آن در گذشته زمین توسط حرکت صفحات تکتونیکی پیچیده است.
پژوهشگران می گویند:در این مطالعه ما یک رکورد جدید دیرینه مغناطیس شناسی( palaeomagnetic) با وضوح بالا از دو بخش چینه ای همپوشانی لایه های سنگ و لایه بندی در ایتالیا ارائه می دهیم که شواهدی را برای یک نوسان TPW حدود 12 درجه ای ارائه می دهد. این مشاهدات بیانگر آخرین TPW مقیاس بزرگ است و این تصور را که محور چرخش زمین طی 100 میلیون سال گذشته تا حد زیادی پایدار بوده است، به چالش می کشد.
پژوهشگران می گویند:ما در این تحقیق بیش از 1000 داده دیرینه مغناطیس شناسی از سنگ آهک را بعنوان یک آزمایش دقیق از وقایع TPW حدود 84 میلیون سال قبل ارائه می دهیم. روش های مدرن تجزیه و تحلیل دیرینه مغناطیس شناسی از جمله آزمایشات پیشرفته مغناطیسی سنگ استفاده شد و همه نمونه ها به صورت قطعی وقوع این TPW را تائید کردند.
محققان می گویند، داده های آنها نه تنها یک کج شدن و تغییر درجه چرخش در این زمان را تائید می کند، بلکه یک نوسان کج شدن روتین را که قطب از جای خود فاصله می گیرد و مجدد به حالت اصلی خود باز می گردد، تائید می کند.ش
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала