نشست فرمت مسکو روی وضعیت سیاسی-نظامی افغانستان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: در نشست فرمت مسکو وضعیت سیاسی-نظامی در افغانستان مورد بحث قرار خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه می گوید که شرکت کنندگان در نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان در 20 اکتبر چشم اندازهای توسعه وضعیت نظامی-سیاسی در افغانستان و همچنین تلاش های جامعه بین المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور را مورد بحث قرار خواهند داد.
امریکا در نشست فرمت مسکو شرکت نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
امریکا در نشست "فرمت مسکو" شرکت نمی‌کند
این پیام روز سه شنبه توسط وزارت خارجه روسیه منتشر شده است.
در پیام آمده است: "در این دیدار، برنامه ریزی شده است تا در مورد چشم اندازهای توسعه وضعیت سیاسی-نظامی در افغانستان و تشکیل یک دولت فراگیر بحث شود. مسائل مربوط به تحکیم تلاش های جامعه بین المللی برای جلوگیری از بحران انسانی در این کشور نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. "
در این نشست قرار است نمایندگان 10 کشور منطقه و همچنین یک هیئت عالی رتبه از جنبش طالبان (گروه ممنوع در روسیه)، به نمایندگی از افغانستان حضور داشته باشند. از جانب روسیه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، در این نشست شرکت می کند. پس از این نشست، قرار است بیانیه مشترکی به تصویب برسد.
گفتنی است که فرمت مسکو در سال 2017 بر اساس مکانیزم مشاوره شش جانبه نمایندگان ویژه روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала