Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

طرح جدید رئال و بارسا؛ سوپرلیگ زنده می‌شود

© REUTERS / DADO RUVICMetal figures of football players are seen in front of the words "European Super League" in this illustration taken April 20, 2021
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
باشگاه‌های رئال مادرید، بارسا و یوونتوس قصد دارند در ماه‌های آینده طرح تازه‌ای را برای دوباره زنده شدن سوپرلیگ اروپا معرفی کنند که این می‌تواند سبب نگرانی جدی یوفا باشد.
به گزارش اسپوتنیک؛ چند ماه قبل بود که 12 باشگاه معتبر اروپایی طی تصمیم عجیب اما هماهنگ، با استارت زدن رقابت‌های سوپرلیگ را از عضویت یوفا انصراف دادند. اما یک شبه 9 باشگاه تصمیم خود را تغییر داده و از این برنامه جدا شدند. حالا نشریه نیویورک تایمز ادعا کرده که 9 تیم جدا شده تعهدات قانونی لازم الاجرا برای پیوستن مجدد به اتحادیه باشگاه‌های اروپایی را به امضا رسانده اند.
مطابق انتظار نام سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در لیست باشگاه‌هایی است که مجددا به این اتحادیه دوباره نخواهند پیوست.
Metal figures of football players are seen in front of the words European Super League in this illustration taken April 20, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2021
ورزش
ادامۀ جنگ یوفا با تیم‌های «سوپرلیگ»؛ طراحان اصلی به جلسه مهم فوتبال اروپا دعوت نشدند
یوفا ابتدا تهدید کرده بود که این سه باشگاه را با جرایم سنگین روبرو می‌سازد ولی در نهایت نتوانست این برنامه را عملی سازد چرا که دادگاهی در مادرید بر علیه یوفا حکم داد و سپس اتحادیه اروپا نیز یوفا را از جریمه سه باشگاه فوق منع کرد.
در حالی‌که احساس می‌شد این مسابقات پایان یافته اما امروز نشریه آلمانی "Wirtschaftswoch"  فاش ساخت که سران این طرح، اکنون به دنبال ایجاد تغییراتی بنیادی در سوپرلیگ هستند تا بار دیگر آن را زنده کنند.
بر اساس این گزارش، قرار شده تا به جای حضور 12 تیم ثابت در سوپرلیگ، حالا همه چیز انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و اجازه حضور به 20 تیم داده شود تا در این لیگ حاضر باشند و در دو دسته 10 تیمی به رقابت بپردازند.
هدف از ایجاد این طرح، تشویق بیشتر برای باشگاه‌های دیگر است و این امکان وجود خواهد داشت تا در سال‌های آینده، باشگاه‌های دیگری نیز به این جمع اضافه شوند.
همچنین قرار شده تا در بازی فینال سوپرلیگ، 70 درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار هواداران دو تیم فینالیست قرار بگیرد در حالی‌که در فینال لیگ قهرمانان، شرایط برعکسی دارد.
در صورتی که دادگاه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ رای نهایی در مورد شکایت یوفا را به سود سوپرلیگی‌ها اعلام کند، این طرح با جزئیاتش رسما اعلام شود، دادگاهی که تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала