پسکوف: گفتگو با طالبان برای درک بهتر اوضاع افغانستان لازم بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков
Пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
سخنگوی کرملین می‌گوید که گفتگو با طالبان در مسکو با هدف درک بهتر تحولات در افغانستان و چشم اندازهای آینده در این کشور صورت می‌گیرد.
 به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، اوضاع در افغانستان برای ما، جهان و منطقه که متحد ماست و در بسیاری از موارد در کنار ما قرار دارد، بسیار مهم است. می‌دانید که مذاکرات با فرمت مسکو امروز در جریان است.
Заместитель руководителя администрации президента, пресс-секретарь президента РФ Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
پسکوف: روسیه انتظار دارد در نشست "فرمت مسکو" گفتگوها میان طرفین ادامه یابد
وی افزود: تماس‌های مستقیم با هدف درک بهتر آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، سیاست‌های کلیدی، طرح‌های بلند مدت و میان مدت طالبان و تمایلات آنها در حال انجام است.
سخنگوی کرملین ادامه داد: طالبان از سوی دولت روسیه و قدرت‌های جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود. تمامی نشانه‌های فروپاشی اقتصادی و بشری در حال حاضر در افغانستان وجود دارد. تمامی کشورها از جمله آنهایی که در نشست فرمت مسکو حضور دارند به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به مردم افغانستان هستند و می‌دانند که چطور باید از یک فاجعه دیگر در این کشور جلوگیری شود.
این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه گفت: هیچکس به دنبال فلج کردن کامل یک کشور نیست.
وی افزود که "طالبان" به طور رسمی توسط روسیه و دیگر کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است اما عملاً "طالبان" رهبری کشور افغانستان را برعهده دارد.
امروز چهارشنبه (20 اکتبر) در پایتخت روسیه مذاکرات "فرمت مسکو" با موضوع افغانستان برگزار شد. در این نشست نمایندگان 10 کشور منطقه و هیئت بلندپایه "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شرکت دارند.
گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد.
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.
آمریکا نیز اعلام کرد که در این نشست شرکت نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала