کلوپ ویدیو

یورش مهاجران غیرقانونی به مرز لهستان+ویدئو 

© REUTERS / Marko Djuricaیورش مهاجران غیرقانونی به مرز لهستان 
یورش مهاجران غیرقانونی به مرز لهستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
مرزبانان لهستان پس ازتلاش مهاجران برای گذشتن از مرز از گاز کار گرفتند. 
پیشنهاد لهستان مبنی بر اجازه ندادن پناهجویان مسلمان به اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2017
پیشنهاد لهستان مبنی بر اجازه ندادن پناهجویان مسلمان به اتحادیه اروپا
در این پیام آمده است: "امروز، گشتی از مرزبانان در منطقه شهرک «اوسناژ گورنی» که خدمت می کنند گزارش داد که خارجیانی که در طرف بلاروس سرگردان هستند به زور می خواهند از مرز بگذرند".
به گفته مرزبانان لهستانی، حدود 6 نفر چندین چوب درخت را به طرف حصار مرزی پرتاب کردند. گارد مرزی می گوید: "مهاجران سنگ به سمت نیروهای مرزبانی و ارتش پرتاب کردند و کارکنان خدمات بلاروس به اقدامات آنها کمک کردند".
گشت های اضافی گارد مرزی، ارتش و پولیس لهستان به منطقه مشخص شده ارسال شد. مرزبانان لهستانی همچنین خاطرنشان کردند، که "خارجی های طرف بلاروس دارای ابزارهای خطرناک (تبر و چاقو) هستند".
در این بیانیه آمده است: "در پیوند به مهاجران که حصار مرزی را تخریب کردند، اقدامات اجباری مستقیم از جمله گاز اعمال شد. 16 مهاجر غیرقانونی که مطابق فرمان وزارت امور داخله وارد خاک لهستان شدند، به خط مرزی با بلاروس بازگردانده شدند".
به گفته گارد مرزی لهستان، در 24 ساعت گذشته ، 424 تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز بلاروس ثبت شده است؛ از ابتدای اکتبر ، حدود 10 هزار چنین تلاشی از ابتدای سپتامبر - حدود 20 هزار مورد شناسایی شده است.
چندین ماه است که ده ها مهاجر غیرقانونی توسط مرزبانان لهستانی و بلاروس در مرز بین بلاروس و لهستان در نزدیکی روستای اوسناژ-گورنی در ولسوالی پودلاسکی گرفتار شده اند. مهاجران به طور غیرقانونی سعی کردند به لهس
 
تان بروند، مرزبانان به آنها اجازه ورود به هیچ یک از کشورها را نمی دهند. طرف لهستانی اصرار دارد که مهاجران در قلمرو بلاروس هستند و در خاک بی طرف نیستند.
اخیراً لیتوانی، لتونی و لهستان از افزایش تعداد مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در مرز با بلاروس خبر داده و مینسک را به ایجاد بحران مهاجرت متهم کرده اند. در ارتباط با این وضعیت، رئیس جمهور لهستان در سرزمین های هم مرز با بلاروس وضعیت فوق العاده اعلام کرد و ارتش و پولیس در حفاظت از مرز مشارکت داشتند. الکساندر لوکاشنکو ، رئیس جمهور بلاروس خاطرنشان کرد که مینسک دیگر از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورهای اتحادیه اروپا جلوگیری نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала