حقانی به اسپوتنیک: راه پیدا کردن افراد آموزش دیده ای بیگانگان در دولت ما ناممکن است + ویدیو

© Photoحقانی به اسپوتنیک: راه پیدا کردن افراد آموزش دیده ای بیگانگان در دولت ما ناممکن است + ویدیو
حقانی به اسپوتنیک: راه پیدا کردن افراد آموزش دیده ای بیگانگان در دولت ما ناممکن است + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
یک عضو اشتراک کننده گروه طالبان که در نشست مسکو شرکت کرده است می‌گوید که ما مخالف دولت همه شمول نیستیم، اما راه پیدا کردن افراد آموزش دیده ای بیگانگان که مخالف فرهنگ افغانستانی ها باشد در دولت ما ناممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، امروز در حاشیه نشست مسکو انس حقانی عضو گروه طالبان به پرسش های خبرنگار اسپوتنیک افغانستان درباره حکومت همه شمول و شمولیت زنان و معاش کارمندان پاسخ داد.
او در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که گروه طالبان ادعا می کنند که همه شرایط را برای به رسمیت شناختن دولت شان از سوی کشورهای جهان انجام داده اند، اما جامعه جهانی یکی از شرط های به رسمیت شناختن دولت طالبان را ایجاد یک حکومت همه شمول می دانند، پس کی حکومت همه شمول را با شرکت همه ای اعضای سیاسی، مذهبی، و قومی ایجاد می کنید و بر پایه کدام میکانیزم؟ گفت: هرکس همه شمول را برای خود تعریف می کند، اگر یک دولت می گوید، که یک نفر آنها باشد و یا گماشته شود، به هر صورت اندیشه این نفر از آن دولت متاثر است و یا شخص فروخته شده است و خاص نماینده یک قوم باشد این تعبیر در کل غلط است. شما حالا این هیات را می بینید و این یک نمونه است، که در این از هر قوم وجود دارد، تاجیک است ازبیک است بلوچ است پشتون است اصلا در افغانستان همه شمولیت یا اختلاف اقوام را بیگانگان آورده است افغانستان یک کشور متحد است در این کشور این موضوع نیست و این را بیگانگان آورده است و این مسایل حل شده است و اگر باقی مانده باشد این یک مرحله آغازین است و در آینده حل خواهد شد، اما هیچ فرد به این فکر نباشد که هر کسی را که آنها آموزش داده اند و مخالف طبیعت و فرهنگ افغانستانی ها باشد و او در این جا بیاید و به عنوان نماینده یک قوم باشد و همه شمول بنامیم، این غیر ممکن است.
او در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که گروه طالبان تصمیمی برای برگزاری انتخابات دارند یا خیر؟ گفت: اکنون این کابینه به میان آمده است و در آینده هم تصمیم ها با مشوره رهبران و بزرگان گرفته خواهد شد و تاکنون قانون نهایی نشده است و این چیزها در آن معلوم می شود. دنیا همه ای این فرصت ها را از دست داده است و این حکومت به خوشی مردم افغانستان درست شده است و اینجا خبر از نارضایتی کسی نیست و کسانی که گپ ها بر ضد این حکومت می زنند پیش از این برضد گروه طالبان جنگیده اند و این حکومت به خوشی مردم آمده است. مانند این که متقی امروز در نشست خود گفت، که یک نفر در بدخشان از کندهار نرفته است بلکه مردم بدخشان بلند شده است در پنجشیر، خوست همین طور شده است. این قیام مردم است و انتخاب مردم است.
او درباره گفت وگوها با احمد مسعود و دیگر سران پنجشیر و شمولیت آنها در حکومت افزود: امارت اسلامی همیشه گفته است، که دریچه گفت و گو همیشه باز است و تا آخرین روز پیش از درگیری های پنجشیر گفت و گو جریان داشت و در آینده هم این دروازه بسته نمیشود و دروازه ای گفت گو همیشه باز است. اگر یک کاری که به نفع مردم باشد و این از راه گفت و گو حل شود ما راه گفت و گو را انتخاب می کنیم نه راه جنگ را. برای همه دروازه گفت و گو باز ست و این وطن شان است و ما میخواهیم که در دسیسه بیگانگان گرفتار نشویم دیگر چیزی نیست.
او درباره حقوق زنان و شمولیت زنان در حکومت گروه طالبان دیدگاهش را چنین بیان کرد: حالا بانوان در درمانگاه ها و دانشگاه ها، مکتب ها، جاهای بررسی است در میدان هوایی و دیگرجاها موجود هستند. بیشتر از این خو دنیا که حق شان را محروم کرده باشند نیست. در حکومت پیشین 3 ماه معاش آنها را نداده بودند و ما 2 ماه است که آمده ایم  و حق آنها را دیگر کشورهای جهان و امریکا بند کرده اند. در آینده هم همه چیز رو براه خواهد شد و حالا خو یک حکومت ابتدایی است. در حال حاضر گرفتن امنیت و درست کردن نظم و پولیس و ارتش مهم است. این به خاطر که جلوگیری از قتل و دزدی گرفته شود. چرا که زندگی مردم مهم است و این مسایل اولویت دارند.
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند
او در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که نزدیک به یک میلیون کارمندان حکومت پیشین هم اکنون در حکومت امارت کار می کنند. معاش های این کارمندان را از کدام بودجه شما پرداخت می کنید، گفت: یک اندازه معاش های کارمندان پرداخته شده و معاش کارمندان دیگر هم پرداخته می شود و یک راه حلی پیدا می کنیم و در این جا هم گفتیم که پول های منجمد شده ای ما آزاد شود.
در پایان او خبر کشته شدن ملا هیبت الله را رد کرده و گفت: 20 سال با پروپاگاندا سپری کردند و 20 سال در نتیجه پروپاگاندا مردم افغانستان آزار دیدند، ثبوت با هیچکسی نبود و دیگر این پروپاگاندا را رها کنید. اکنون او در افغانستان است و من دو هفته پیش با او ملاقات کرده ام و به دنیا بگویید که دیگر این پروپاگاندا را رها کنند.
پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، طالبان بر بخش‌های وسیعی از این کشور تسلط یافت و در 15 اگست نیز بدون جنگ وارد کابل شد و کنترول امور این کشور را در دست گرفت. سازمان ملل متحد نسبت به بروز یک بحران انسانی جدی هشدار داده و گفته است اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است. خشکسالی و فرا رسیدن زمستان همراه با افزایش قیمت‌ها نیز وضع مردم را وخیم تر می‌کند.
مسکو بارها میزبان کنفرانس‌های افغانستان در قالب‌های مختلف بوده است. هفته آینده ایران قصد دارد میزبان کنفرانسی درباره افغانستان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала