سفیر روسیه در کابل: صحبت درباره به رسمیت شناختن "طالبان" هنوز زود است

سفیر روسیه در کابل: صحبت درباره به رسمیت شناختن "طالبان" هنوز زود است
سفیر روسیه در کابل: صحبت درباره به رسمیت شناختن طالبان هنوز زود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل در حاشیه کنفرانس "فرمت مسکو" در پاسخ به سوالی درباره اینکه موضوع به رسمیت شناختن "طالبان" در مذاکرات امروز مورد بحث قرار می گیرد یا خیر، پاسخ داد: "صحبت در این باره زود است".
 به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل امروز چهارشنبه اظهار داشت، برای صحبت درباره به رسمیت شناختن "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) هنوز زود است.
ژیرنوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه موضوع به رسمیت شناختن "طالبان" در مذاکرات "فرمت مسکو" مورد بحث قرار می گیرد یا خیر، پاسخ داد: "صحبت در این باره زود است".
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
لاوروف: بحث به رسمیت شناختن طالبان هنوز مطرح نیست
امروز چهارشنبه قرار است در مسکو مذاکرات "فرمت مسکو" با موضوع افغانستان برگزار شود. در این نشست نمایندگان 10 کشور منطقه و هیئت بلندپایه "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شرکت خواهند کرد.
وزارت خارجه روسیه روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که روسیه، چین و پاکستان مایل به ارائه کمک به افغانستان هستند، اما مسکو هنوز آماده به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان نیست.
گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد.
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.
آمریکا نیز اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش‌های روسیه، چین و پاکستان در مورد افغانستان را سازنده عنوان کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала