عواقب یک جنگ هسته‌ای برای سیاره زمین چیست؟

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeعواقب یک جنگ هسته‌ای برای سیاره زمین چیست؟
عواقب یک جنگ هسته‌ای برای سیاره زمین چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
علاوه بر همه مرگ و میر‌هایی که تقریباً بلافاصله بعد از یک جنگ هسته‎‌ای اتفاق می‌افتد، اثرات آب و هوایی و اثرات اشعه UV نیز گسترده خواهد بود. این پیامد فقط مختص به محل وقوع جنگ نیست. آن‌ها جهانی هستند، بنابراین زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه روتگرز، مرکز ملی جو و دیگر سازمان‌های علمی امریکا پیش‌بینی کردند، در صورت استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، تغییرات آب و هوایی طولانی مدت روی زمین رخ می‌دهد. نتایج این مطالعه در Journal of Geophysical Research: Atmospheres منتشر شده است.
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم
نویسندگان این مطالعه از یک مدل آب و هوایی مدرن از انتشار گازهای گلخانه‌ای و نیتریک اکسید برای آشکارسازی اثرات جنگ هسته‌ای بر روی ازن بر میزان تابش اشعه ماوراء بنفش به زمین استفاده کردند.
محققان با استفاده از این روش پیامدهای جنگ‌های هسته‌ای را بر بعد محل درگیری و جهانی مدل سازی کردند.
مشخص گردید که استفاده از بمب هسته‌ای می‌تواند لایه ازن روی کره زمین را برای همیشه تخریب کند که این امر منجر به قوی‌ترین تابش فرابنفش شده و این موضوع به‌طور جدی بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارد.
آنها در این تحقیق سناریوی یک جنگ هسته‌ای فرضی منطقه‌‎‌ای میان هند و پاکستان و درگیری گسترده بین روسیه و امریکا را بررسی کردند. در حالت اول، پنج مگاتون دوده منتشر می‌شود و شدت تابش فرابنفش در طول یک سال افزایش می‌یابد. لایه ازن یک چهارم کوچک شده و تنها پس از 12 سال بازیابی می‌شود. جنگ بین روسیه و ایالات متحده امریکا منجر به انتشار 150 مگاتون دوده می شود و شدت تابش فرابنفش طی هشت سال افزایش می‌یابد. لایه ازن 75 درصد کاهش و این موضوع 15 سال دوام می‌آورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала