لاوروف: بدترشدن وضعیت زندگی مردم عادی در افغانستان موجب نگرانی است

© SputnikЗаседание московского формата
Заседание московского формата - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس "فرمت مسکو" از بدتر شدن وضعیت زندگی مردم عادی در افغانستان ابراز نگرانی نمود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست "فرمت مسکو با شرکت نمایندگان طالبان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)  گفت که نشر گزارش ها در خصوص بدترشدن وضعیت زندگی مردم عادی افغانستان باعث نگرانی است.
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
لاوروف: طالبان را به ایجاد دولت فراگیر تشویق می‌کنیم
وزیر امور خارجه در ابتدای نشست مشورتی رایزنی ها درباره افغانستان در مسکو افزود: «گزارش ها از وخامت شرایط زندگی برای افغان های عادی بسیار نگران کننده است. کارشناسان تشدید وضعیت بشردوستانه را با عدم دسترسی کتله قابل توجهی از مردم افغانستان به رژیم غذایی متعادل مرتبط می‎انند».
لاوروف گفت: «مسکو انتظار دارد نمایندگان هیات طالبان در جلسه روز چهارشنبه در مورد وضعیت فعلی در حوزه بشردوستانه اطلاعات از وضعیت واقعی حالات در این کشور را به اشتراک بگذارند.»
  امروز چهارشنبه در مسکو مذاکرات "فرمت مسکو" با موضوع افغانستان برگزار شده است. در این نشست نمایندگان 10 کشور منطقه و هیئت بلندپایه "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شرکت دارند.
گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد.
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.
آمریکا نیز اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала