لاوروف: تروریست ها سعی دارند از بی ثباتی در افغانستان استفاده کنند

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می گوید که تروریست ها سعی می کنند از بی ثباتی در افغانستان استفاده کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در افتتاحیه سومین نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان گفت که وضعیت فعلی در افغانستان را هنوز نمی توان پایدار نامید، تروریست ها سعی می کنند از این موقع استفاده کنند.
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
لاوروف: طالبان را به ایجاد دولت فراگیر تشویق می‌کنیم
لاوروف می گوید:" توازن جدید نیروها در افغانستان که پس از 15 آگست برقرار شده، از یک سو، هیچ جایگزینی برای آینده قابل پیش بینی ندارد. از سوی دیگر، عدم به رسمیت شناختن رسمی در عرصه بین المللی، مشکل در حوزه های اجتماعی و اقتصادی و مالی، و چالش های بشردوستانه ای که مقامات جدید در کابل با آن روبرو هستند نشان می دهد که وضعیت کنونی این کشور هنوز قابل تغییر نیست و آنرا نمی توان  پایدار نامید. گروه های تروریستی متعددی سعی می کنند از این حالت استفاده کنند. اول از همه، "دولت اسلامی" و "القاعده" (گروهای ممنوع در فدراسیون روسیه) ، که دوباره سعی می کنند سر بالا کنند و به همین منظور در مناطق مختلف کشور به حملات جسورانه و خونین بپردازند."
گفتنی است که این نشست با حضور نمایندگان ده کشور منطقه و هیئت بلندپایه طالبان (گروه ترورستی ممنوع در فدراسیون روسیه) به عنوان یک به رهبری عبدالسلام حنفی معاون نخست وزیر افغانستان برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала