معاون نخست وزیر طالبان: قدرت در افغانستان فراگیر است

© Sputnikمعاون نخست وزیر طالبان: قدرت در افغانستان فراگیر است
معاون نخست وزیر طالبان: قدرت در افغانستان فراگیر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
معوان رییس‌الوزرای طالبان در نشست مسکو گفته است که دولت افغانستان در حال حاضر فراگیر و همه شمول است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام حنفی معاون ن رییس‌الوزرای دولت "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) در نشست مسکو به خبرنگاران گفت: "دولت در افغانستان فراگیر است و انزوای افغانستان به نفع هیچ جهتی نیست و جامعه بین‌المللی باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.
حنفی خاطرنشان کرده است که طالبان حاضرند روی تمام نگرانی‌های جامعه‌ جهانی به وضاحت، شفافیت و صراحت گفت‌وگو کنند.
معاون رییس‌الوزرای طالبان افزود که خواهان روابطی با کشورها همسایه، منطقه و جهان است که بر احترام متقابل به حاکمیت ملی استوار باشد.
معاون رییس‌الوزرای طالبان در این نشست تصریح کرده است که تحولات اخیر، انقلابی گونه بود و به مردم اطمینان داده می‌شود که اصلاحات در ساختار سیاسی کشور ادامه دارد. به گفته او، این اصلاحات زمان‌گیر است.
امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
متقی در مسکو: هیچ دلیلی موجود نیست که به رسمیت شاخته نشوییم
حنفی افزوده است: «پروسه اصلاحات سیاسی در نظام سیاسی زمان‌گیر است، اما عزم و اراده‌ جدی در رهبری ما وجود دارد که خدمات معیاری و سریع به مردم ارائه کند.»
از سویی هم، او تذکر داده است که هرچند تحول اخیر انقلاب گونه بود، اما رهبری طالبان تلاش کرده است تا تمام اقوام و اقشار جامعه‌ افغانستان در حکومت جدید حضور داشته باشند.
حنفی هم‌چنان گفته است که فساد تمام ساختار سیاسی رژیم غنی را در برگرفته بود و با وجود «وعده‌های زیبا» در مجامع بین‌المللی تا آخرین لحظه رژیم محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فراری افغانستان، هیچ پیشرفتی در عرصه مبارزه با فساد اداری صورت نگرفته بود.
او افزوده که رهبران سیاسی دولت پیشین از فرصت‌ها برای زراندوزی استفاده کردند و طالبان حکومتی را به ارث بردند که قرض‌دار همسایه‌ها بود.
 
امروز چهارشنبه (20 اکتبر) در پایتخت روسیه مذاکرات "فرمت مسکو" با موضوع افغانستان برگزار شد. در این نشست نمایندگان 10 کشور منطقه و هیئت بلندپایه "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شرکت دارند.
گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала