مولوی حنفی در مسکو: ما به کمک نظامی خارجی نیاز نداریم

© https://twitter.com هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد
 هیات طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی عازم مسکو شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
معاون نخست وزیر طالبان در مسکو که ریاست هیئت شرکت کننده طالبان را در این کنفرانس ویژه در باره افغانستان بر عهده دارد می‌گوید که این گروه نیازی به کمک های نظامی خارجی ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، مولوی عبدالسلام حنفی که طالبان وی را «معاون نخست‌وزیر» خود معرفی کرده در حاشیه نشست مسکو به خبرنگاران گفت افغانستان نیازی به کمک نظامی خارجی ها ندارد.
حنفی: در زمینه‌ی توسعه تجارت و به چرخ‌آوردن اقتصاد تلاش‌های موثری را انجام خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2021
حنفی: در زمینه‌ی توسعه تجارت و به چرخ‌آوردن اقتصاد تلاش‌های موثری را انجام خواهیم داد
وی به خبرنگاران گفت: "ما به کمک نظامی خارجی نیاز نداریم. ما برای صلح در افغانستان به حمایت نیاز داریم. ما به بازسازی افغانستان نیاز داریم."
  امروز چهارشنبه (20 اکتبر) در پایتخت روسیه مذاکرات "فرمت مسکو" با موضوع افغانستان برگزار شده است. در این نشست نمایندگان 10 کشور منطقه و هیئت بلندپایه "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) شرکت دارند.
گفته شده که در نشست مسکو وضعیت سیاسی و نظامی افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و تلاش بین‌المللی برای اجتناب از بحران انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این باره گفت: مسکو هنوز قصد به رسمیت شناختن طالبان را ندارد.
پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که انتظار پیشرفتی عمده را در نشست مسکو ندارد.
آمریکا نیز اعلام کرده که در این نشست شرکت نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала