کابلوف: در نشست "فرمت مسکو" روی به رسمیت شناختن طالبان بحث شد

© Sputnik کابلوف: در نشست "فرمت مسکو" روی به رسمیت شناختن طالبان بحث شد
 کابلوف: در نشست فرمت مسکو روی به رسمیت شناختن طالبان بحث شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می گوید، زمانی که طالبان به وعده های خود عمل کنند، به عنوان قدرت در افغانستان شناخته خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیا در وزارت امور خارجه می گوید که موضوع به رسمیت شناختن بین المللی جنبش طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) در نشست "فرمت مسکو" مطرح شد.
وزارت خارجه روسیه انفجار در مسجد کندهار افغانستان را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
وزارت خارجه روسیه انفجار در مسجد کندهار افغانستان را محکوم کرد
کابلوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت:"انتظارات جامعه بین المللی را که هم مربوط به حقوق بشر و هم مسائل فراگیر است برآورده می شود."
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفت که وی با نمایندگان جنبش طالبان در مورد تحقق وعده های آنها برای تشکیل یک دولت فراگیر و تأمین حقوق اساسی شهروندان افغان گفتگو کرده است.
ضمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این نشست مسئله به رسمیت شناختن بین المللی "طالبان" مطرح شده است یا خیر، گفت:" مطمئنا مطرح شده است، مگر می شود مطرح نشود. قطعا این اتفاق خواهد افتاد، و به هیئت افغانی هم گفته شد، زمانی این امر فرا می رسد که او اقدام به اجرا و تحقق بخش اکثر انتظارات جامعه از جمله در زمینه حقوق بشر و دولت فراگیر، کند."
گفتنی است که هیات نمایندگی طالبان به رهبری عبدالسلام حنفی، که قبلا با اتحادیه و اروپا و آمریکا مذاکراتی انجام داده برای شرکت در این نشست صبح امروز وارد مسکو شد. این هیات قرار است دیدارهای دوجانبه‌ای با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و دیگر مقام‌های این کشور داشته باشد.
این نشست پس از آن برگزار می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته گفت که تروریست‌های داعش در افغانستان برای ایجاد ناامنی در جمهوری‌های شوروی سابق در مرز با روسیه حضور دارند.
آمریکا از شرکت در این نشست انصراف داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала