کوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر پرتاب کرد + تصاویر

© AFP 2023 / Jung Yeon-jeکوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر پرتاب کرد + تصاویر
کوریای شمالی یک موشک بالستیک دیگر پرتاب کرد + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
 رسانه های کوریای جنوبی از پرتاب موشک بالستیک کوریای  شمالی از یک زیردریایی  خبر داده اند.
 به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری "رینهاپ" کوریای جنوبی از آزمایش موفق موشک بالستیک از یک زیردریایی در کوریایی شمالی خبر داده است.
این خبرگزاری با استناد از آژانس مرکزی تلگراف کره (CTAC) گزارش داده است که پرتاب موشک روز گذشته (19 اکتبر) توسط آکادمی دفاعی کوریای شمالی انجام شده است.
به گفته این آژانس، کیم جونگ اون، رهبر این کشور شخصاً در آزمایشات موشکی شرکت نداشت.
بر اساس اعلام شبکه خبری دولتی کوریای شمالی، آکادمی علوم دفاع ملی این کشور این آزمایش را از پولیگون "8.4 Yongung" انجام داده که نخستین موشک بالستیک پنج سال قبل به صورت موفقیت‌ آمیزی از همین مکان پرتاب شد تا قوای نظامی این کشور را نشان دهد.
این آزمایش موشکی از سوی کوریای شمالی در میانه تلاش‌های متزلزل دیپلماتیک برای از سرگیری گفتگوهای متوقف شده اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ صورت گرفته است.
پیونگ‌یانگ از سال 2019 پرتاب موشک‌های بالستیک از زیردریایی را آغاز کرده و این یکی از تحریک‌آمیزترین اقدامات کوریای شمالی در زمان دولت بایدن است که همواره بر ادامه دیپلماسی بر سر برنامه اتمی کوریا تاکید کرده است.
کوریای شمالی در سال‌های 2021 و 2021 حداقل دو موشک دوربرد جدید را آزمایش کرده است.
شورای امنیت ملی کوریای جنوبی جلسه اضطراری تشکیل داده و درباره آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی در میانه تلاش برای یک راه حل دیپلماتیک ابراز "تاسف عمیق" کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала