درخواست برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی به افغانستان بررسی می‌شود

© Sputnikدرخواست برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی به افغانستان بررسی می‌شود
درخواست برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی به افغانستان بررسی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحده روز چهارشنبه گفت که این سازمان از فراخوان شرکت کننده نشست «فرمت مسکو» برای تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی به افغانستان آگاه است.
به گزارش اسپوتنیک، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک جلسه توجیهی گفت: سازمان ملل همواره هر کاری که از توانش بوده برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای حمایت از مردم افغانستان انجام داده است. من چیزی برای گفتن در مورد کنفرانس اهدا کنندگان مالی به افغانستان ندارم، اما ما از تماس ها آگاه هستیم و می بینیم چه کار می‌توانیم بکنیم.
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند
کشورهای شرکت‌کننده در نشست با هدف حل و فصل اوضاع نابسامان اقتصادی ابتکار عمل طرح گروهی ویژه مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی با دایره مشارکت گسترده تحت نظارت سازمان ملل در اسرع وقت را پیشنهاد کردند، البته با این درک که بار اصلی بازسازی و توسعه اقتصادی و مالی افغانستان پس از جنگ باید بر عهده کشورهایی باشد که نیروهای نظامی آنها در 20 سال گذشته در این کشور (افغانستان) حضور داشته‌اند.
پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، طالبان بر بخش‌های وسیعی از این کشور تسلط یافت و در 15 اگست نیز بدون جنگ وارد کابل شد و کنترول امور این کشور را در دست گرفت. سازمان ملل متحد نسبت به بروز یک بحران انسانی جدی هشدار داده و گفته است اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است. خشکسالی و فرا رسیدن زمستان همراه با افزایش قیمت‌ها نیز وضع مردم را وخیم تر می‌کند.
مسکو بارها میزبان کنفرانس‌های افغانستان در قالب‌های مختلف بوده است. هفته آینده ایران قصد دارد میزبان کنفرانسی درباره افغانستان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала