شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند

© Sputnikشرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند
شرکت کنندگان نشست مسکو خواستار کمک به افغانستان شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
شرکت کننده نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان خواستار کمک‌های فوری بشردوستانه و اقتصادی برای بازسازی افغانستان شدند.
به گزارش اسپوتنیک، نشست مسکو که امروز چهارشنبه با مشارکت نمایندگانی از اعضای بلندپایه دولت طالبان در مسکو برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
شرکت کنندگان نشست مسکو از لزوم آزادسازی دارایی‌های افغانستان حمایت کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
شرکت کنندگان نشست مسکو از لزوم آزادسازی دارایی‌های افغانستان حمایت کردند
در بخش از این بیانیه پایانی نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان که در سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده آمده است: با در نظر گرفتن شرایط دشوار اجتماعی-اقتصادی و بشردوستانه در افغانستان، طرفین آمادگی خود را برای هماهنگی تلاش‌ها برای کمک به بازسازی این کشور پس از درگیری‌ها اعلام کردند.
بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: کشورهای شرکت‌کننده در نشست با هدف حل و فصل اوضاع نابسامان اقتصادی ابتکار عمل طرح گروهی ویژه مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی کشورهای اهداکننده مالی با دایره مشارکت گسترده تحت نظارت سازمان ملل در اسرع وقت را پیشنهاد کردند.
پس از خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، طالبان بر بخش‌های وسیعی از این کشور تسلط یافت و در 15 اگست نیز بدون جنگ وارد کابل شد و کنترول امور این کشور را در دست گرفت. سازمان ملل متحد نسبت به بروز یک بحران انسانی جدی هشدار داده و گفته است اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است. خشکسالی و فرا رسیدن زمستان همراه با افزایش قیمت‌ها نیز وضع مردم را وخیم تر می‌کند.
مسکو بارها میزبان کنفرانس‌های افغانستان در قالب‌های مختلف بوده است. هفته آینده ایران قصد دارد میزبان کنفرانسی درباره افغانستان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала