طالبان: هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست کشورهای همسایه در تهران نگرفته‌ایم

© @https://twitter.comطالبان: هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست کشورهای همسایه در تهران نگرفته‌ایم
طالبان: هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست کشورهای همسایه در تهران نگرفته‌ایم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
عضو شوید
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که این گروه هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران نگرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان گفت که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) هنوز تصمیمی برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران نگرفته است.
وی گفت: ما هنوز تصمیمی برای شرکت در این کنفرانس نگرفته‌ایم. هنوز وقت هست و ما هنوز تصمیمی در مورد این که چه افرادی از دولت (طالبان) در این کنفرانس شرکت می‌کنند نیز نگرفته‌ایم.
پیش از این، روز دوشنبه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که تهران 27 اکتوبر میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان خواهد بود.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала