عقب ماندگی ناامیدکننده امریکا در رقابت با روسیه در زمینه توسعه سلاح‌های هایپرسونیک

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر عقب ماندگی ناامیدکننده امریکا در رقابت با روسیه در زمینه توسعه سلاح‌های هایپرسونیک
عقب ماندگی ناامیدکننده امریکا در رقابت با روسیه در زمینه توسعه سلاح‌های هایپرسونیک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی تلگراف در مقاله جدید اش نوشته است که ایالات متحده امریکا در رقابت در زمینه توسعه سلاح‌های هایپرسونیک یا ابرصوت از روسیه و چین به‌طور ناامید کننده‌ای عقب مانده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشر شده توسط این روزنامه بریتانیایی همچنان آمده است: ایالات متحده در خطر تبدیل شدن به سومین چرخ در «مسابقه هایپرسونیک» است.
 رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد
همانطور که نویسنده این مقاله توضیح می‌دهد، با ظهور سلاح‌های جدید، برتری کشتی‌های طیاره‌بر امریکا دیگر سرنوشت ساز نخواهند بود، زیرا کشتی‌های جنگی فقط «ادرک‌های فریبنده (مرغابی‌های)» راکت‌های هایپرسونیک با بارهای هسته‌ای می‌شوند که از فضا به سمت آنها پرواز می‌کنند.
با این حال، در تابستان مشخص شد که نیروی هوایی امریکا بار دیگر در آزمایش‌‌های پرواز نمونه اولیه راکت ابرصوت ای‌جی‌ام-183ای (ARRW) شکست خورد.
این در حالی است که چین آزمایش گلایدر هایپرسونیک DongFeng-17 خود را هفت سال پیش آغاز کرده و مسکو راکت هایپرسونیک زیرکن را با موفقیت آزمایش کرد و به راکت حتی پیشرفته‌تر «آوانگارد (Avangard)» مسلح شد. آنچه که تلگراف می‌گوید در «واقع روسیه را به مقام اول در مسابقه سلاح های هایپرسونیک رساند».
نویسنده مقاله خاطرنشان می سازد: این منصفانه است که بگویم در پنتاگون در مورد وضعیت فعلی امریکا در زمینه سلاح های هایپرسونیک نوعی ترس و اضطراب وجود دارد. مقامات امریکایی حتی اخیراً پیشنهاد کرده‌اند که آنچه با اشیای پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده‌ها در آسمان کشور اشتباه گرفته شده ممکن است در واقع راکت‌های ابرصوت روسی یا چینی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала