پوتین: مسئولیت تحولات افغانستان برعهده کشورهایی است که در آن جنگیده اند

© Sputnik / Pool / Mihail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: مسئولیت تحولات افغانستان برعهده کشورهایی است که در آن جنگیده اند
پوتین: مسئولیت تحولات افغانستان برعهده کشورهایی است که در آن جنگیده اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می گوید که مسئولیت اصلی آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد بر عهده کشورهایی است که 20 سال در آنجا جنگیدند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، مسئولیت اصلی آن چه که در افغانستان اتفاق می افتد، بر عهده کشورهایی است که بیست سال در آن جا جنگیده اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
اقتصاد افغانستان باید احیا گردد
پوتین در نشست باشگاه "والدای" اوضاع افغانستان را یکی از پیچیده ترین مسائل دانست و گفت: "علیرغم اهمیت مشارکت ما - هم چین و هم روسیه در این فرایندها و هم دیگر کشورهای سازمان همکاری شانگهای - مسئولیت اصلی آنچه در آنجا اتفاق می افتد بر عهده کشورهایی است که 20 سال در آنجا جنگیده اند. و به نظر من اولین کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که دارایی های افغانستان را آزاد کنند تا این کشور قادر به حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی اولیت دار خود باشد".
رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: "برای اینکه وضعیت و عادی سازی به درستی و با سرعت مورد نیاز پیش برود، باید به افغانستان برای بازسازی این کشور کمک شود".
وی همچنین در خصوص حضور گروهک های تروریستی در افغانستان گفت: "متاسفانه حضور گروهک ها از جمله "داعش" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) همچنان در این کشور ادامه دارد. در میان "طالبان" که ما نمونه هایی را شاهد هستیم که تلاش کرده اند تا از این عناصر افراطی خلاص شوند، هم قربانیانی داشته است".
پوتین همچنین گفت: "سرویس های ویژه ما با ساختارهای مربوطه در افغانستان در تماسند. برای ما در چارچوب سازمان همکاری شانگهای انجام این کار مهم است.تاجیکستان و ازبکستان دقیقا در مرز با افغانستان هستند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала