نگرانی بایدن از آزمایش راکتی مافوق صوت چین

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty Imagesنگرانی بایدن از آزمایش راکتی مافوق صوت چین
نگرانی بایدن از آزمایش راکتی مافوق صوت چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در واکنش به آزمایش راکتی مافوق صوت چین نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، پیش از این، رسانه ها از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند راکت مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط چین در ماه اگست خبر دادند.
 رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.10.2021
رسانه‌: چین با راکت جدید هایپرسونیک خود جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرد
این اقدام چین اظهارات و نگرانی‌های بسیاری را در پی داشت و بسیاری از مقامات امریکایی و متحدان آن از آزمایش راکتی اخیر چین، ابراز نگرانی کردند.
جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا نیز یکی دیگر از افرادی بود که در رابطه با این آزمایش راکتی واکنش نشان داد و و در پرسش به این سوال که آیا از آزمایش اخیر راکت مافوق صوت چین نگرانی دارید یا خیر، با پاسخ بلی نگرانی خود را ابراز کرد.
شامگاه شنبه بود که نشریه فایننشال‌تایمز در گزارشی از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند راکت مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای توسط چین در ماه اگست خبر داد.
براساس اخبار منتشر شده این راکت پیش از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته‌ای بود که جامعه اطلاعاتی امریکا را شگفت‌زده کرده بود.
از این رو چندین نفر که از این آزمایش چین مطلع بودند، ادعا کرده اند که؛ ارتش چین اقدام به پرتاب راکتی کرده است که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرده و پیش از حرکت به سمت هدف، از فضای مدار پایین زمین عبور کرده است.
جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرده بود که کاخ سفید نگرانی‌های خود را درباره فناوری راکت‌های مافوق صوت چین از طریق کانال‌های دیپلماتیک مطرح کرده است.
پیشتر دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود که کرملین آزمایش سلاح های مافوق صوت توسط چین را تهدید نمی داند. به گفته وی، چین ارتش خود را بدون گذر از تعهدات توسعه می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала