توییت عجیب ادوارد اسنودن به زبان فارسی

© AFP 2023 / Frederick Florinتوییت عجیب ادوارد اسنودن به زبان فارسی
توییت عجیب ادوارد اسنودن به زبان فارسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
عضو شوید
پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا و افشاگر اطلاعاتی امریکا، توییت عجیبی به زبان فارسی منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعاتی ساعتی پیش در توییتی به فارسی نوشته است: «دیوار موش داره و موش گوش داره».
این توییت واکنش‌هایی را در میان کاربران فارسی‌زبان برانگیخته است، اما مشخص نیست که چرا آقای اسنودن این ضرب‌المثل فارسی را به کار برده است که اشاره به خبرچینی و توصیه به احتیاط در هنگام سخن گفتن دارد.
یادآوری می‌کنیم، که اسنودن در جون 2013 اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از شیوه‌های جاسوسی و تعقیب شهروندان توسط نیروهای اطلاعاتی امریکا را به نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست ارائه داد. وی همچنین جزئیات شنود مکالمات تیلیفونی رهبران جهان را فاش کرد.
پس از افشای این اسرار، اسنودن به هنگ‌کنگ رفت و سپس به مسکو سفر کرد و در آنجا پناهنده شد، جایی که مدتی در منطقه ترانزیت میدان هوایی شرمتیوا بود. پس از امتناع شماری از کشورهای دیگر، روسیه به اسنودن برای مدت یک سال پناهندگی موقت داد به این شرط که فعالیت های خود را علیه ایالات متحده متوقف کند.
در اگوست 2014 ، اسنودن اجازه اقامت سه ساله را دریافت کرد که به او اجازه می دهد نه تنها در روسیه ، بلکه همچنین به خارج از کشور سفر کند.به دنبال آن به اسنودن اجازه اقامت نامحدود در روسیه داده شد. اسنودن سپس در توئیتی نوشت تصمیم خود را برای تقاضای شهروندی دوجانبه ایالات متحده و روسیه گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала