سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت
سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
عضو شوید
ارزیابی برنامه توسعه‌یی سازمان ملل نشان می‌دهد که نود و هفت درصد از خانواده‌های افغانان تا نیمه‌های سال 2022 میلادی زیر خطر فقر زنده‌گی خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، این نهاد سازمان ملل می‌گوید که اگر وضعیت در افغانستان اداره نشود، این کشور با بحران بزرگ اقتصادی روبرو می‌شود.
 برنامه غذایی جهان: 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2021
برنامه غذایی جهان: 14 میلیون افغان را فقر و گرسنگی شدید تهدید می‌کند
با این همه، برنامه توسعه‌یی سازمان ملل صندوق پس‌انداز را برای خانواده‌های که سخت نیازمند استند، راه اندازی کرده است. بر بنیاد این برنامه، برای خانواده‌های نیازمند پول نقد داده خواهد شد.
رئیس برنامه توسعه‌یی سازمان ملل می‌گوید که با ایجاد این صندوق می‌خواهند که برای نیازمندان به‌گونه مستقیم پول نقد کمک کنند.
از سوی دیگر، مسوولان برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد می‌افزایند که افغان‌ها و افغانستان با اوضاع نابسامانی سیاسی داخلی روبرو استند و این کشور با بحران بزرگ اقتصادی روبرو است.
اخیم اشتاینر، رئیس این نهاد گفت: «افغانستان به کمک‌های بشردوستانه به گونه فوری نیاز دارد. نیاز است تا اقتصاد این کشور را به چرخش نگهداریم و مهم است تا افغانان از آینده شان در جامعه خود شان اطمینان حاصل کنند».
آلمان نخستین کشوری‌ست که پنجاه میلیون یورو را برای واریز کردن به این صندوق تعهد کرده است.
در همین حال در گوشه‌یی از شهر کابل، خانواد‌های زیادی زندگی می‌کنند که با فقر و گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
عالم ثنا، یک تن از بیجا شده‌گان از ولایت تخار، گفت: «هیچ چیز نداریم و کسی برای ما کمک نکرده است. هر آن چیزی که داشتیم تا حال خوریم».
خانم آمنه یکی دیگر کسانی است که به کابل بیجا شده است، وی گفت: «هوا سرد شده است و چیزی برای خوردن نداریم، از گرسنگی، ضعف می‌کنیم».
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала