AUKUS امنیت جهان را تهدید می کند

© Flickr / U.S. Department of DefenseAUKUS امنیت جهان را تهدید می کند
AUKUS امنیت جهان را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: ایجاد AUKUS امنیت جهان را تحت تهدید قرار می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، گریگوری مشکوف، نماینده خاص وزارت امور خارجه روسیه در این مورد اظهار داشت: استفاده از سرزمین استرالیا، که دارای وضعیت غیرهستوی است، برای استقرار زیربنا های نظامی کشورهای هستوی در چارچوب مشارکت AUKUS ایجاد شده با ایالات متحده و بریتانیای کبیر، خطراتی را برای امنیت منطقه ایجاد می نماید.
کشف راز راکت امریکایی  تاماهاک توسط نظامیان روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2018
کشف راز راکت امریکایی "تاماهاک" توسط نظامیان روسی
مشکوف گفت: "در مورد ایجاد مشارکت سه جانبه AUKUS ، ما با دقت در حال مطالعه پیامدهای احتمالی هستیم. همزمان، قابل توجه است که قرار است در چارچوب آن از قلمرو یک کشور غیر هستوی، خطرات احتمالی برای بی ثبات سازی وضعیت در حوزه امنیت بین المللی و منطقه ای ایجاد کند".
او افزود: "با توجه به امکان استفاده از راکت های Tomahawk امریکایی در استرالیا، من میتوانم بع صراحت بگویم که این سوال با سطح حقوق من مطابقت ندارد. به طور عموم، باید دید آیا ما در مورد راکت های کروز بحری صحبت می کنیم یا نه. در مورد استقرار زمینی این نوع سلاح ، که اکنون در ایالات متحده ایجاد می شود".
استرالیا پیش از این با بریتانیا و ایالات متحده در زمینه دفاع و امنیت AUKUS همکاری کرده و خروج خود را از توافقنامه تحت البحری 56 میلیارد یورویی با شرکت فرانسوی Naval Group اعلام کرد. در توافق با فرانسه ، تولید 12 کشتی تحت البحری تهاجمی کلاس باراکودا پیش بینی شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала